سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

600 آیه از قران:آیا قران معجزه بود

600 آیه از قران:آیا قران معجزه بود؟ 

إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا ﴿۹﴾
قطعا این قرآن به روشی  که خود پایدارتر است راه مى ‏نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى کنند مژده مى‏ دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود (۹) 
سوره اسرا
معجزه قران چه بود؟ 

معجزه قران آن بود که برای اولین بار واژه"کتاب و کتابت و خواندن و نوشتن" را به اکثریت اعراب معرفی نمود. 

طبق شواهد مسلم تاریخی آنان با چیزی بنام  کتاب مانوس نبودند.در ضمن فقط افرادی در حد تعداد انگشتان دست در عربستان سواد نوشتن و خواندن داشتند.

ولی قران  نوشتن و خواندن را بعنون یک  رکن اساسی در آورد.

سپس  با ارایه قران بعنوان سند مکتوب و کلام   زبان عربی  بصورت زبانی بین المللی در آمد بطوریکه ظرف یکصد سال در حدود نیمی از جهان به عربی می نوشتند و می خواندند.

حتی  ایرانیان که در زمان ساسانیان حق نداشتند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند این حق را یافتند و طی همان  قرن اول   دوم و سوم و چهارم  اسلامی ده ها و ده هادانشمند ایرانی ظهور کردند و لی همگی کتابهای خود را به زبان عربی نوشتند و 99 در صد آنان مسلمان و عمیقا پیرو قران و پیامبر اسلام  و دین او بودند. 

این بود معجزه  قران و پیامبر  اسلام در سطح ناسوتی و زمینی.

و اگر در حد لاهوتی و آسمانی به قران نگاه کنیم این کتاب موفق شد بت پرستی را در نیمی از جهان منهدم سازد و توجه انسانها را به خدای خالق یکتا برگرداند.

در سایه قران  عربها که ورزششان سرقت قبیله ای و تفریحشان جنگ و سرودن شعر درباره شراب و زن بود  طی پنجاه و پنج سال دارا لحکمه بغداد را تاسیس کردند و تمام دانشمندان، مترجمان و پزشکان دانشگاه جندی شاپور  و نقاط دیگر جهان را به بغداد آوردند و تمام کتابهای تمدن یونانی را به زبان عربی ترجمه کردند.

این معجزه جاوید ان است و گرنه عصای موسی که به ا ژ دها تبدیل شد امروزه اثری از آن نیست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد