سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

مطالبی که نخستین بار توسط قران بیان شد. (1)

مطالبی که نخستین بار توسط قران بیان شد. (1)

نظم عالم، شکل خاص کره زمین

"خداست آن ذات پاکی که آسمان‌ها را چنان که می‏نگرید بی ‏ستون برافراشت، 

آن گاه بر عرش  قرار گرفت و خورشید و ماه را مسخّر اراده خود ساخت که هر کدام در وقت خاص به گردش آیند،

 امر عالم را منظم می‏سازد و آیات (قدرت) را با دلایلی مفصل بیان می‏دارد، باشد که شما به ملاقات پروردگار خود یقین کنید. (۲)

متفکران دلیل گستردگی زمین را درک می کنند

"و اوست خدایی که بساط زمین را بگسترد

و در آن کوه‏ها برافراشت و نهرها جاری ساخت، 

و از هر گونه میوه یک جفت پدید آورد، شب تار را به روز روشن بپوشاند،

 همانا در این امور برای اهل تفکر  دلایلی روشن وجود دار د. (۳)"

آیات 2و 3 سوره رعد

"طبق قوانین ریاضی -فیزک هر جسم کروی بزرگ در سطح مقطعی که مورد مشاهده قرار می گیرد مانند یک سطح صاف و گسترده بنظر می رسد. 

چنانچه ما که روی کره زمین زندگی می کنیم محل زندگی و کار و شهر خود را بصورت سطحی گسترده و صاف می یابیم در صورتی که این سطح بخشی از یک سیاره کروی بسیار بزرگ است.

کم شدن شعاع کره زمین:

"آیا ندیده‏ اند که ما همواره  از اطراف این زمین مى ‏کاهیم و خداست که حکم  مى ‏کند و  براى حکم او باز دارنده‏ اى نیست و او به سرعت‏ حسابرسى مى ‏کند ."

آیه (۴۱) سوره رعد

سرنوشت زمین

اخیرا گزارش زیر توسط سازمان فضایی نا سا منتشر شد و در آن تایید شد  که هر سال ۱/۱۰  میلی متر از شعاع زمین کاسته می شود.

از سوی دیگر  طبق محاسبات تخمینی ولی علمی دانشمندان زمین شناس  قرار است که زمین ۲.۵ میلیارد و یا ا.ا میلیارد  و یا سه میلیارد  و یا ۵ میلیارد سال دیگر باقی بماند. 

 حال اگر هریک از میزانهای عمر زمین را که در بالا ذکر شد و  بر حسب سال است در عدد  ۱/.  میلی متر ضرب کنیم  متوجه می شویم که روزها و یا ماه ها وسالهای پایانی عمر زمین در پایان  عمر زمین ازقطر  آن به میزان قابل توجه کاسته شده کاسته شده است.

طبق یک اصل مسلم فیزیکی هر جسم کروی که  در فضا قرار دارد اگر  قطر آن برای مثال ۱/۴ کاهش یابد میزان نیروی جاذبه روی آن چهار برابر می شود . در نتیجه  اگر از قطر زمین حدود ۵۰۰  و یا ۳۵۰ کیلومتر کاسته شود به  میزان جاذبه  حدود فعلی افزوده شده و زندگی بر روی زمین غیر ممکن می گردد.
 از سوی دیگر متاسفانه این افزایش جاذبه باعث ایجاد شکافهای عمیق روی زمین می گردد و در نتیجه زندگی برروی آن غیر ممکن می شود.
اگر در اینترنت راجع به ایجاد شکافهای مختلف بر سطح زمین در کشور خودمان جستجو کنید از  گزارشات متعدد ایجاد چنین شکافهایی سخت تعجب خواهید کرد.
در خاتمه گزارش نام و شماره تلفن و آدرس موسسه ای در ناسا که این گزارش را منتشر کرده آورده شده است.


 An international group of scientists led by Xiaoping Wu of NASA's JetPropulsion Laboratory, Pasadena, Calif., and including participants from the Institut Geographique National, Champs-sur-Marne in France, and Delft University of Technology in The Netherlands. The team set out to independently evaluate the accuracy of the International Terrestrial Reference Frame and shed new light on the Earth expansion/contraction theory.The team applied a new data calculation technique to estimate the rate of change in the solid Earth's average radius over time, taking into account the effects of other geophysical processes. The previously discussed geodetic techniques (satellite laser ranging, very-long baseline interferometry and GPS) were used to obtain data on Earth surface movements from a global network of carefully selected sites. These data were then combined with measurements of Earth's gravity from NASA's Gravity Recovery and Climate Experiment (GRACE) spacecraft and models of ocean bottom pressure, which help scientists interpret gravity change data over the ocean.The result? The scientists estimated the average change in Earth's radius to be 0.004 inches (0.1 millimeters) per year, or about the thickness of a human hair, a rate considered statistically insignificant."Our study provides an independent confirmation that the solid Earth is not getting larger at present, within current measurement uncertainties," said Wu.

 

News Media Contact

Alan Buis/Whitney Clavin (818) 354-0474/354-4673
Jet Propulsion Laboratory, Pasadena, Calif.
alan.d.buis@jpl.nasa.gov / whitney.clavin@jpl.nasa.g








سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر

 

 

معجزه جاویدان قران(بخش دوم) 2


600 آیه از قران:

    معجزه جاودان قران(بخش دوم) 

"ما این قرآن را به زبان تو سهل و آسان کردیم تا به آن اهل تقوا را بشارت دهی و معاندان لجوج را بترسانی. "

آیه 97 سوره مریم

"این قرآن  کتابی مبارک   است که بر تو نازل کردیم تا در آیاتش تفکر کنند و صاحبان  عقل   متذکر شوند."

آیه 29 سوره ص

مقایسه چهار زبان باستانی

_ تورات به زبان عبری نوشته شده و اکنون پس از گذشت 2500 سال از تاریخ انتشار آن بیش از 20 میلیون نفر به زبان عبری سخن نمی گویند و این زبان هیچ وقت نتوانست  زبانی بین المللی گردد. 

_ عیسی مسیح به زبان آرامی سخن می گفت  و انجیل سالها پس از مسیح به زبان یونانی و عبری به نگارش در آمد.هیچیک از سه زبان فوق بصورت زبان بین المللی در نیامدند. 

_ قران به زبان عربی نازل شد. در زمان نزول قران بیش از ده میلیون نفر در دنیا به عربی سخن نمی گفتند. ولی پس از انتشار قران، زبان قران طی صد سال بصورت زبانی بین المللی در آمد و به مدت حدود ششصد سال زبان اول یا دوم بین المللی برای نگارش کتابهای علمی دانشمندان در نیمی از جهان بویژه ایران بود که سرزمین در خشان دانش و ادب و مهد علم بشمار می آمد. 

علاوه بر این هم اکنون بیش از ششصد میلیون نفر در جهان به زبان عربی سخن می گویند و شاید نزدیک به یک میلیارد نفر قران را می توانند بخوانند. 

این معجزه حقیقی و جاودان قران است. دیگر آن که بنیان زبانشناسی و دستور زبان عربی پس از ظهور قران بر اساس روش بیان این کتاب دچار تحولی عمیق شد و تکامل زبانی پیدا کرد. 


معصومیت پیامبری (3)

600 آیه از قران:

معصومیت پیامبران و امامان الهی(3)

در ادامه دو نوشتار پیشین به آیاتی از قران مستمر خداوند در وجود و روح پیامبران و امامان الهی می دهد و این


که خداوند روح و ذهن آنان را مورد پالایش قرار می دهد تا از گناه بدور باشند.


قران: در باره یحیی پیامبر


1_فَنَادَتْهُ الْمَلَائِکَةُ وَهُوَ قَائِمٌ یُصَلِّی فِی الْمِحْرَابِ أَنَّ   اللَّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیَى مُصَدِّقًا بِکَلِمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَسَیِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِیًّا مِنَ الصَّالِحِینَ ﴿۳۹﴾

پس در حالى که وى(زکریا پدر یحیی) ایستاده  در محراب ایستادهذو دعا می کرد فرشتگان ندا دردادند که خداوند تو را به  یحیى که تصدیق کننده  کلمة الله  است و بزرگوار و خویشتندار از شهوات و پیامبرى ازصالحان است مژده مى‏ دهد (39)

2_وَحَنَانًا مِنْ لَدُنَّا وَزَکَاةً وَکَانَ تَقِیًّا (13)

واین که ما  از جانب خود مهربانى و پاکى به او عطا کردیم و ا و همیشه پاکدامن بود (۱۳) 

3_وَبَرًّا بِوَالِدَیْهِ وَلَمْ یَکُنْ جَبَّارًا عَصِیًّا 

و با پدر و مادر خود نیک‏رفتار بود و سرکش نافرمان نبود. (14)

سوره مریم

هم چنین قران در باره مریم مادر مسیح که نه امام بود و نه پیغمبر می گوید:

4_وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ ﴿۴۲﴾ اشاره می شود که نشان از نظارت

و هنگامى که فرشتگان گفتند اى مریم خداوند تو را برگزیده و پاک ساخته و تو را بر زنان جهان برترى داده است (۴۲)
این پاکسازی همان مقام عصمت است. 

5_یَا مَرْیَمُ اقْنُتِی لِرَبِّکِ وَاسْجُدِی وَارْکَعِی مَعَ الرَّاکِعِینَ ﴿۴۳﴾

اى مریم فرمانبر پروردگار خود باش و سجده کن و با رکوع ‏کنندگان رکوع نما (۴۳)
سوره آل عمران
هم چنین قران در مورد اهل البیت پیامبر می گوید : 
6_وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا ﴿۳۳﴾
و در خانه ‏هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینتهاى خود را آشکار مکنید و نماز برپا دارید و زکات بدهید و خدا و فرستاده‏ اش را فرمان برید، خدا  مى‏ خواهد آلودگى را از شما خاندان پیامبر بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند (۳۳)
احزاب
همان گ نه که تاکید شد و در نوشته های پیشین اشاره شد این پاکی و معصومیت فقط در ارتباط با گناه شرعی است و ربطی به اشتباهات شخصی معمولی و غیر دینی ندارد. 

600آیه از قران: رازهای پنهان خداناباوران


600 آیه از قران:  رازهای خداناباوران
قران:
"معبود شما معبودى است‏ یگانه پس کسانى که به آخرت ایمان ندارند دلهایشان انکارکننده  است و خودشان متکبرند (۲۲‌) 
شک نیست که خداوند آنچه را پنهان مى دارند و آنچه را آشکار مى‏ سازند مى‏ داند و او گردنکشان را دوست نمى دارد
سوره نحل
هشت خداناباور بدکردار:

فیلسوفان بدکردار کتابی است که دو نویسنده انگلیسی به نام نایجل راجرز و مل تامپسون در سال ۲۰۰۴ به نگارش در آورده اند. 

من اگر بجای دو نویسنده بودم این هشت  نفر را فلسفه دانان نابکار معرفی می کردم. 

به هر حال کاری سترگ انجام دادند و چهره پنهان  و دوست ناداشتنی فلسفه دانان محبوب را آشکار ساختند. 

 راجرز یکی از نویسندگان کتا ب اظهار نموده که نگارش این کتاب ریشه در گفتگوهایی داشته که مابین  او و مل تامپسون در  سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰گزار شده بود


فهرست هشت فیلسوف غربی بدکردار برحسب گزارش مفصل و تحقیقی این دوپژو هشگر  بصورت زیر می باشد:

_ ژان ژاک روسو، 

_آرتور شوپنهاور،

_ فردریش نیچه،

_ برتراند راسل،

_ لودویگ ویتگنشتاین، 

_مارتین هایدگر،

 _ژان پل سارتر

 _ میشل فوکو 

   در این کتاب  هشت فصل را به خود اختصاص داده اند.

باید اشاره کنم که  نویسندگان با آوردن شواهدی از زندگی شخصی این افراد، تلاش کرده‌اند نشان دهند که فلسفه آنها واکنشی به مسائل و مشکلات در زندگی شخصی آنها بوده‌است.

یعنی این هشت بد کردار عقده های زندگی خود را بصورت فلسفه به خورد مردمان داده اند. 

 این کتاب سعی کرده بر اساس شواهد و مدارک مستند  تناقض‌های بزرگ در رفتار و گفتار این باصطلاح بزرگ‌ترین فیلسوفان را بر ملا سازد. 

ادامه دارد... 


آیا قران معصومیت پیامبران را تایید کرده است؟

۶۰۰ آیه از قران: آیا قران معصومیت پیامبران را تایید کرده است؟(۲)

قران:

"وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءَ الزَّکَاةِ ۖ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ ."

"و آنان (پیامبران) را امامانی قرار دادیم که به فرمان ما، هدایت می‌کردند؛ و انجام کارهای نیک و برپاداشتن نماز و ادای زکات را به آنها وحی کردیم؛ و   آنان ما را عبادت می‌کردند.

آیه ۷۳ سوره انبیاء

در این آیه از سوره انبیاء و پس از ارایه فهرست کاملی از پیامبران بزرگ  ، خداوند از زندگی و کار رسالت  پیامبرانی مانند نوح ، ابراهیم ، یعقوب، سلیمان ، لوط  و دیگران سخن می گوید و به پیامبر اسلام  تاکیدمی کند ؛ همانطور که بر آنان وحی فرستادیم بر تو نیز وحی فرستادیم و کتابی مبارک بر تو نازل کردیم.

 در ضمن خداوند این نکته مهم را مورد تاکید قرار می دهد که  امامان الهی  همگی با هدایت گری ویژه و با وحی خدایی مردم را بسوی او هدایت می کردند.

ضمنا آیه تاکید می کند و به وضوح می گوید که خداوند با وحی های پی در پی به پیامبران انجام مستمر کار نیک، برپایی نماز، پرداخت زکات را گوشزد می کرده و پیامبران بطور مستمر و همیشگی خدای یکتا را عبادت و پرستش می کردند.

 بنابراین و طبق این آیه پیامبران الهی همیشه در نظر خدای بوده و چشمان احدیت ناظر بر آنها بوده است. ولی آنچه که در جریان نزول وحی مستمر به آنان القاء می شده دوری از بدیها، انجام کارنیک، هدایت مردم بسوی خدا، بر پایی نماز و دادن زکات و مانند اینها بوده است. 

 این وحی های  به آنان نیکی ها و خوبیها ، پرستش خدای یکتا را یاد آوری می کرده و در جان و روحشان نفوذی و تاثیری پایدار داشت است.

بدون شک این میزان شدید از نظارت ملکوت در پیامبر باعث ایجاد یک حالت روحی مخصوص و پایداری می گردد که او را به کارهای نیک ترغیب و به پرستش خدای وا می داشتهاست

به بیان دیگر  همیشه عقربه قطب نمای  روح او  به سوی خداوند جهت داشته و او  هدایت مردم و سلوک با بشریت و   تما م لحظات زندگی را در حالی انجام می داده که فکر و ذکرش و اندیشه اش متوجه خدای آسمانی بوده است.

پر واضح است که چنین شخصیتی که همواره خود را در محضر خداوند     می بیند گناه نخواهد کرد و مرزهای ملکوت را نمی شکند و این همان حالت " معصومیت" است.

نکته مهم:  همان گونه که در نوشتار پیشین گفته شد، متاسفانه برخی ویژگی معصومیت  را که باعث می شود شخص پیامبر هر گز گناه نکند و لکه ننگ گناه بر دامنش ننشیند با اشتباهات معمولی زندگی  که لازمه وجود ی هر فردی است و ربطی به پیامبری و امامت الهی ندارد یکی گرفته اند. 

بر طبق آیات قران در برخی موارد نادر خداوند از طریق وحی پیامبر ان را در امورات زندگی و شخصی آگاهی داده است ولی این یاری همیشگی نبوده و شخص پیامبر و امام الهی باید در انجام وظایف خوذ کوشش بخرج داده و از فکر و اندیشه خود بهره گیرد. 

براینمونه  اگر پیامبری در هنگام باز گشت به خانه مسیری را انتخاب کند که با مسیر روز قبل فرق دارد، و اتفاقا در این مسیر خاری به پای پیامبر فرور رود ، مخالفان او خواهند گفت: این چگونه پیامبری است که راهی را برای رفتن به خانه انتخاب کرده که در آن بوته خاری وجود داشته و پایش آزرده شده است؟ 

از سوی دیگر آن دسته از موافقان پیامبر که معنی حقیقی پیامبری و امامت الهی را درک نکرده اند، خواهند گفت: این گزارش حتما نادرست است  ، چون پیامبر باید بداند که اگر مسیری را انتخاب کرد باید این مسیر باز گشت به خانه حتما بدون کوچکترین آسیبی برای شخص پیامبر باشد.

در حالی که آیه ۷۳ سوره انبیاء که در بالا آورده شده بوضوح می گوید که پیامبران هدایت مردم بسوی خداوند را به امر خدا و با نظارت مستقیم او انجام می دهند. 

به بیان ساده تر معصومیت مورد نظر الهی در مورد پیامبران معصومیت ازگناه و سرپیچی از دستورات الهی است.

در حالی که انتخاب یک مسیر متفاوت برای بازگشت به خانه، انتخاب نوع غذا، و مانند اینها هیچ یک گناه و سرپیچی نبوده و در انجام رسالت و  پیامبری،  شخص پیامبر و امام الهی همیشه درمعصومیت خواهد بود.