سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

نقد کننده بیسواد و یا مغرض؟

...ادامه از نوشتار های پیشین

سها در آن کتاب به اصطلاح نقدش از قرآن و تحت عنوان «محیط زدگی قرآن» و با استفاده از بی اطلاعی و یا غرض ورزی عمیقش می نویسد:

«...ولی محمد تحت تاثیر شدید محیطش، محوراصلی قرآن را مبارزه با بت پرستی قرار داده است غافل از اینکه اینهمه بحث از بت پرستی به درد نقاط دیگر جهان و یا آینده ی بشریت نمیخورد . ( هم اکنون دو یا سه میلیارد از مردم جهان بت پرست هستند.)

 مثال دیگر کشتیهای بادبانی است که در زمان محمد رایج بودهاست. بارها در قرآن به نقش باد در پیش راندن کشتی اشاره شده و آنراخواست خدا دانسته است. : مثل : او کسى است که شما را در خشکى و دریا مىگرداند تا وقتى که درکشتیها باشید و آنها با بادى خوش آنان را به پیش براند (.  سوره یونس آیه 22 )

غافل از اینکه بزودی موتورهای متنوع جای باد را می گیرند این امر هممؤید آنست که قرآن کار محمد است نه خدا چون خدا از آینده خبر دارد. بخش عمده ای از قرآن در پاسخ به حوادث روزمره ی محیطمدینه و مکه نازل شده است. مثلا واقعه ای اتفاق می افتاد یا جنگی در میگرفت و محمد پس از آن حوادث آیاتی را در مورد آنان نازل می کرد. حتی بسیاری از آیات در توضیح زندگی خصوصی محمد است مانند آیات افک که در مورد تهمت زنا به عایشه بطور تفصیل سخن می گویند در صورتیکه این ریزه کاریهای جزئی فائده ای برای اعصار دیگر ندارد. در مجموع محمد قادر نشده است که کتابی فرافرهنگی و همگانی بیاورد.»

حال غرض ورزی بوده و یا بی سوادی سها از نکته های علمی قرآن سخن نمی گوید که پس از هزار و چهار صد سال فقط در این سی ساله اخیر دانش بشر به آنها پی برده است. از جمله می توان به این موضوعات اشاره نمود:

-هرروز از قطر زمین کاسته می شود.

- در ایام پایانی جهان آب در یا ها و اقیانوس ها به جوش می آیند و بخار می شوند.

-تمام منابع زمین تا ایام پایانی حیات استخراج می شود.

- خورشید خاموش می شود.

- ستارگان نور خود را از دست می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد