... آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏ یابد 

آیه (۲۸) سوره رعد

پژوهشگران ثابت نموده اندکه  نــام ها جایــگاه مهمــی را در چگونگــی مبــدل ســاختن  تصــورات بــه انــواع واکنشهــای رفتــاری بــه خــود اختصــاص میدهنـد. 

هـرگاه نامـی را میشـنویم... ذهـن بـه طـور خــودکار مناســبترین واکنــش را پیــدا میکنــد؛ واکنشــی کــه ســوابق ذهنــی و کاراکتــر فــرد شــنونده در شــکل کگیری آن نقــش بــه ســزایی دارد.... 

تحقیقــات پژوهشــگران دانشــگاه نــورث وســترن نشــان میدهــد ایــن کــه افـراد چـه کار میکننـد و بـه چـه فکـر میکننـد اهمیــت چندانــی نــدارد. در واقــع مغــز انســان بــه محــض شــنیدن اســمی کــه تلفــظ میشــود پالسـهایی را ارسـال و دریافـت کـرده و بـا توجـه بــه اســم  فراخوان شده  اثر پذیر می شود.  

حاصل سخن آن که نامی که به قدرت نفوذ و تاثیر پذیری آن اطمینان داریم بیشترین تاثیر را بر روی ذهن و افکار انسان دارد. 

حال اگر اسم و نام متعلق به یک مر کز و یک مرجع متعالی باشد بطور حتم هم آرامش بخش است و هم اندیشه را طی زمان متحول ساخته و همین ویژگی زندگی و سرنوشت را می تواند تغییر دهد. 

انسانها با خواندن و تکرار نامهای خداوند به قدرت روحی و آرامش درونی دست می یابند که با هیچ وسیله ای چنین قدرت و آرامشی بدست نمی آید. 

استاد من شادروان دکتر لیال واتسون نویسنده  کتابهای فوق طبیعت و طبیعت اشیاء می گفت: من با وسایل مدرن علمی روز سنگها ی مرمر بکار رفته  در نیایشگاه ها که در آنها نامهای خداوند بطور مکرر برده می شود را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادم و با تعجب بسیار متوجه شدم که آر ایش مولکولی کریستالی این سنگها نظم خاصی پیدا کرده است.