سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

چرا جزییات خصوصی زندگی پیامبر در قرآ ن گفته شده ؟

سها در کتاب « نقد قرآن» اشکال تراشی می کند و حیله سازی می کند که چرا موضوعات خصوصی زندگی  پیامبر اسلام در قرآن آمده است. از جمله او از  آیات افک که درمورد تهمت زنا به عایشه است   را نام می برد که به طور واضح  در این مورد در قرآن سخن گفته شده است.سها می گوید :این ریزه کاریهای جزئی فایده ای برای اعصار دیگر ندارد.

پاسخ

منظور سها از سنگ ریزه پراکنیش  آیات ۱۱ تا ۱۹ سوره نور است که در باره رفع تهمت از عایشه همسر پیامبر است. 

اگر بگوییم که سها و یا گروه سها علت این موضوع را نفهمیده اند که در آن صورت یک طوق ننگ ابدی بر گردن سها و یا گروهش می افتد مبنی بر اینکه او و یا آن گروه  از هوش و درک کافی  بی بهره اند. سپس نوبت ما شود که خردمندان از ما می پرسند:  شما چرا جواب بی هوشان و عقب ماندگان  را داده اید؟پس بنا را بر این می گذاریم که آنها موضوع را درک کرده و حقیقت را مخفی کرده اند.

نخستین پاسخ این است که طبق خود آیات قرآن، پیامبر بعنوان اسوه و الگو برای پیروان او در همه زمانهای تاریخ  معرفی شده است.ازاینرو  زندگی پیامبر در ابعاد مختلف ازجمله  زندگی خانوادگی اش  برای اعصار دیگر نیز فایده دارد.

دوم: این تهمت فحشا به همسر پیامبر  توسط منافقین و افرادی مانند خود سها و یا گروهش زده شده بود   تا  موجب تضعیف روحیه مسلمانان و دلسردی آنها گردد. بنابر این اگر این گرد و خاک کردن های عمدی و کینه ورزانه  رد نمیشد  ممکن بود  اصل نهضت رسالت با مشکل روبرو شود و آیات افک با هدف تقویت روحیه مسلمانان نازل شد و سخت ثمربخش بود و بساط تهمت زنندگان را بر هم زد.

سوم: اگر این ردیه و جلوگیری صورت نمی گرفت دوستان و هم فکرهای آقای سها در آن زمان به تهمت ها ادامه می دادند و این فتنه گری باعث  فتح بابی  نا مبارک می گردید تا تهمت های دیگر ی زده شود.

چهارم: اگر این تهمت رد نمی شد این  شائبه قوت می گرفت که نکند اصل قضیه صحت داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد