سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

سوره انفال: بخش چهارم: دشمن و صلح، پیامبران بر ای صلح آمده اند نه کشتار و اسیر گرفتن، مهاجرین و انصار


سوره انفال ۸۸ امین سوره برحسب تاریخ نزول

مطالبی که نخستین بار توسط قرآن مطرح شدند

اگر دشمنان به صلح تمایل داشتند

و اگر دشمنان به صلح و مسالمت تمایل داشتند تو نیز مایل به صلح باش و کار خود به خدا واگذار که خدا شنوا و داناست. (۶۱)

و اگر دشمنان به فکر فریب دادن تو باشند البته خدا تو را کفایت خواهد کرد، اوست که به نصرت خود و یاری مؤمنان تو را مؤید و منصور گردانید. (۶۲)

و الفت داد دل‌های مؤمنان را، دل‌هایی که اگر تو با تمام ثروت روی زمین می‏خواستی میان آن‌ها الفت دهی نتوانستی، لیکن خدا تألیف قلوب آن‌ها کرد که او مقتدر و داناست. (۶۳)

ای رسول، خدا تو را کفایت است و مؤمنانی که پیروان تواند. (۶۴)

ای رسول، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد، زیرا آن‌ها گروهی بی‏دانشند. (۶۵)

اکنون خدا بر شما تخفیف داد و معلوم کرد که در شما ضعف  راه یافته، پس اگر صد نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر و اگر هزار، بر دو هزار آنان به اذن خدا غالب خواهند شد، و خدا با صابران است. (۶۶)

هیچ پیامبرای برای اسیر گرفتن و کشتار نیامده است

هیچ پیامبرى را سزاوار نیست که اسیرانى بگیرد تا در زمین به طور کامل از آنان کشتار کند شما متاع دنیا را مى‏ خواهید و خدا آخرت را مى‏ خواهد و خدا شکست‏ ناپذیر حکیم است (۶۷)

تهدید خداوند به مسلمانان

اگر نبود حکم سابق از خدا همانا در آنچه (از آن اسیران) گرفتید به شما عذاب سخت رسیده بود. (۶۸)

پس اکنون از هر چه غنیمت گرفتید بخورید حلال و گوارای شما باد، و خداترس و پرهیزکار باشید، که خدا آمرزنده و مهربان است. (۶۹)

دلجویی از اسیران

ای رسول، به اسیرانی که در دست شما مسلمین‏ اند بگو که اگر خدا در دل شما خیر و هدایتی مشاهده کند  در مقابل آن‌چه از شما گرفته شده بهتر از آن را عطا می‏کند و از گناهان شما می‏گذرد که خدا آمرزنده و مهربان است. (۷۰)

و اگر قصد خیانت با تو دارند پیش از این با خدا هم خیانت کردند و خدا (تو را) بر آن‌ها تمکین و تسلط داد و خدا دانا و درستکار است. (۷۱)

تفاوت آنان که هجرت کردند و آنان که نکردند

آنان که به خدا ایمان آوردند و از وطن خود هجرت نمودند و در راه خدا با مال و جانشان کوشش و فداکاری کردند (یعنی مهاجرین مکه) و هم آنان که (به مهاجرین) منزل دادند و یاری کردند (یعنی انصار مدینه) آن‌ها دوستدار و مددکار یکدیگرند و آن‌هایی که ایمان آورده‏ اند لیکن مهاجرت نکرده ‏اند هرگز شما دوستدار و طرفدار آن‌ها نباشید تا وقتی که هجرت گزینند، ولی اگر از شما در کار دین و پیشرفت اسلام مدد خواستند بر شماست که آن‌ها را یاری کنید مگر آن‌که با قومی که با شما عهد و پیمان (مسالمت) بسته‌اند به خصومت برخیزند. و خدا به هر چه می‏کنید بیناست. (۷۲)

آنان که کافر شدند نیز دوستدار و مددکار یکدیگرند و شما مسلمین اگر آن را بکار نبندید(دستورات آیه فوقرا) همانا فتنه و فسادی بزرگ روی زمین رخ خواهد داد. (۷۳)

مهاجرین و انصار

و آنان که ایمان آوردند و هجرت گزیدند و در راه خدا کوشش و جانفشانی کردند و هم آنان که  منزل دادند و یاری کردند آن‌ها به حقیقت اهل ایمانند و هم آمرزش خدا و روزی نیکوی بهشتی مخصوص آن‌هاست. (۷۴)


و آنان که بعد از شما ایمان آوردند و هجرت گزیدند و به اتفاق شما جهاد کردند آن‌ها نیز از شما مؤمنان هستند، و ارث مراتب خویشاوندان در کتاب خدا بعضی بر بعض دیگر مقدم شده [یعنی قانون ارث بردن برادران دینی از یکدیگر، نسخ شده است. (م)]، که خدا به هر چیز داناست. (۷۵)

سوره انفال : بخش سوم: خمس برای خدا و رسول و خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان است


سوره انفال ۸۸ امین سوره بر حسب تاریخ نزول(بخش سوم)

مطالبی که نخستین بار توسط قرآن مطرح شدند

-خمس برای خدا و رسول و خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان است

بدانید که هر چه غنیمت برید خمس آن خاص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه سفرماندگان (از خاندان او) است، اگر به خدا و به آن‌چه بر بنده خود (محمّد صلّی اللَّه علیه و آله و سلم) در روز فرقان، روزی که دو سپاه (اسلام و کفر در جنگ بدر) روبرو شدند نازل کرده‏ایم ایمان آورده‏اید، و خدا بر هر چیز تواناست. (۴۱)

سیاست خدا: هر که هلاک شدنی است بعد از اتمام حجت هلاک می شود

همان زمانی که سپاه شما در وادی نزدیک و دشمن به مکانی دور  بود و آن کاروان  فرودست شما قرار داشتند، و اگر این کارزار به وعده و قرار شما با دشمن مقرر می‏شد در وعده‏ گاه  اختلاف می‏کردید لیکن برای آن‌که حکم ازلی و قضای حتمی را که خدا مقدر فرموده اجرا سازد تا هر که هلاک‌شدنی است بعد از اتمام حجت هلاک شود و هر که لایق حیات ابدی است به اتمام حجت به حیات ابدی رسد و همانا خدا شنوا و داناست. (۴۲)

رازهای رویاهای الهی

وای پیامبر آنگاه که خدا دشمنانت را در خواب به تو اندک نشان داد و اگر سپاه دشمن را بسیار به چشم تو نشان داده بود  کاملاً هراسان و بددل شده و در امر  جدل و مخالفت می‏کردید، لیکن خدا شما راو به سلامت داشت، که او دانا و متصرف در اندیشه‏ های درونی دل‌های خلق است. (۴۳)

تصرف خدا وند در نگریستن انسان

و (یاد آر) زمانی که خدا دشمنان را هنگامی که مقابل شدید در چشم شما کم نمودار کرد  و شما را نیز در چشم دشمن کم نمود  تا خداوند آن را که در قضای حتمی خود مقدر نموده اجرا فرماید، و به سوی اوست بازگشت امور. (۴۴)

راه پیروزی در میدان رویارویی

ای کسانی که ایمان آورده‏اید، هر گاه با فوجی  مقابل شدید پایداری کنید و خدا را پیوسته یاد آرید، باشد که فیروزمند و فاتح گردید. (۴۵)

تفرقه و جدایی مسیر نابودی ملتهاست

و همه‌ی پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یک‏دل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است. (۴۶)

و شما مؤمنان مانند آن کسان  نباشید که برای هوس و غرور و ریا و تظاهر از دیار خویش خارج شدند و از راه خدا منع می‏کنند. و علم خدا به هر چه کنند محیط است. (۴۷)

روزی که شیطان گریخت

و آن گاه که شیطان کردار آنان را در نظرشان زیبا نمود و گفت: امروز احدی از مردم بر شما غالب نخواهد گشت و من هنگام سختی یار و فریادرس شما خواهم بود  تا آن گاه که دو سپاه  روبرو شدند شیطان پای به فرار گذاشت و گفت که من از شما بیزارم، من قوایی  می‏بینم که شما نمی‏بینید و من از خدا می‏ترسم، و عقاب خداوند بسیار سخت است. (۴۸)

توکل بر خدا

و آن گاه که منافقان و بیماردلان با هم می‏گفتند که این مسلمین به دین خود مغرور و فریفته‏ اند، و حال آن‌که هر کس بر خدا توکل کند خدا غالب مقتدر و داناست. (۴۹)

و اگر بنگری سختی حال کافران را هنگامی که فرشتگان جان آن‌ها را می‏گیرند و بر روی و پشت آن‌ها می‏زنند و  بچشید طعم عذاب سوزنده را! (۵۰)

این عقوبت اعمال زشتی است که به دست خویش فرستادید و خدا به هیچ یک از بندگان هرگز کمترین ستم نخواهد کرد. (۵۱)

همان طور که خوی فرعونیان و کافران پیش از زمان آن‌ها بر این بود که به آیات خدا کافر شدند، خدا هم آنان را به کیفر گناهانشان بگرفت، که همانا خدا توانا و سخت‏کیفر است. (۵۲)

ملتها خود منشاء تغییرات خوب و بد هستند

این از آن جهت است که خدا بر آن نیست که نعمتی را که به قومی عطا کرد تغییر دهد تا وقتی که آن قوم حال خود را تغییر دهند، و خدا شنوا و داناست. (۵۳)

همان طور که خوی فرعونیان و کافران پیش از آنان بر این بود که آیات خدای خود را تکذیب کردند ما هم آن‌ها را به کیفر گناهانشان هلاک نمودیم و فرعونیان را غرق کردیم و همه آنان که هلاک نمودیم ظالم و ستمکار بودند. (۵۴)

بدترین جانوران نزد خدا آنان هستند که کافر شدند و ابداً ایمان نخواهند آورد. (۵۵)

کسانی از آنان که با آنان عهد بستی  آن گاه عهد خود را در هر مرتبه می‏ شکنند و راه تقوا نپیمایند. (۵۶)

پس چون بر آنان دست یابی چندان به تهدید و مجازات آنان پرداز که پیروانشان را پراکنده سازی، باشد که متذکر شوند. (۵۷)

و چنانچه از خیانتکاری گروهی  سخت می‏ترسی در این صورت تو نیز با حفظ عدل و درستی، عهد آن‌ها را نقض کن، که خدا خیانتکاران را دوست نمی‏دارد. (۵۸)

کافران هرگز نپندارند که پیش افتادند، هرگز خدا را زبون نتوانند کرد. (۵۹)

آماده باشید!

و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید  اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید  و خدا بر آن‌ها آگاه است. و آن‌چه در راه خدا صرف می‏کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد. (۶۰)

ادامه دارد

سوره انفال ۸۸ امین سوره بر حسب تاریخ نزول : بخش دوم


سوره انفال  ۸۸ امین سوره بر حسب تاریخ نزول : بخش دوم

ای کسانی که ایمان آورده‏اید، خدا و رسول را اطاعت کنید و از او سرنپیچید در حالی که شما حق را می شنوید. (۲۰)

می گویند شنیدیم ولی در حقیقت نمی شنوند

و شما مؤمنان چون کسانی  نباشید که گفتند شنیدیم، و به حقیقت نمی‏شنوند. (۲۱)

بدترین جانوران=کسانی که تعقل نمی کنند

بدترین جانوران نزد خدا کسانی هستند که  کر و لالند که اصلا تعقل نمی‏کنند. (۲۲)

اگر خدا در آن‌ها خیر و صلاحی می‏دید آن‌ها را شنوا می‏کرد و اگر هم شنوا کند باز رو گردانند و اعراض کنند. (۲۳

مایه حیات ابدی

ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آن‌چه مایه‌ی حیات ابدی شماست دعوت کنند اجابت کنید و بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل می‏شود (و از اسرار درونی همه آگاه است) و همه به سوی او محشور خواهید شد. (۲۴)

بلاهای عمومی همگانی است

و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما بلکه همه را فرا گیرد و بدانید که عقاب خدا بسیار سخت است. (۲۵)

و به یاد آرید زمانی که عده‌ی قلیلی بودید که شما را ضعیف و خوار در زمین  می‏شمردند و از مردم بر خود ترسان بودید که مبادا شما را  برچینند، بعد از آن خدا شما را در پناه خود آورد و به یاری خود نیرومندی و نصرت به شما عطا کرد و از پاکیزه‏ ترین طعام‌ها روزی شما فرمود، باشد که شکر به جای آرید. (۲۶)

هرگز در امانت خیانت نکن!

ای کسانی که ایمان آوردید، زنهار با خدا و رسول و در امانت‌های خود با یکدیگر خیانت مکنید در صورتی که می‏دانید. (۲۷)

و محققاً بدانید که شما را اموال و فرزندان، فتنه و ابتلایی بیش نیست و در حقیقت اجر عظیم نزد خداست. (۲۸)

اگر پرهیزگار حقیقی باشید...

ای اهل ایمان، اگر خداترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان بخشد  و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد، که خدا دارای فضل و رحمت بزرگ است. (۲۹)

خدا سیاستهای ضد خدایی را منهدم می کند

و وقتی که کافران با تو مکر می‏کردند تا تو را به بند کشند یا به قتل رسانند یا از شهر بیرون کنند، و آن‌ها  مکر می‏کنند خدا هم  مکر می‏کند و خدا بهتر از هر کس مکر تواند کرد. (۳۰)

می گفتند قرآن اساطیر پیشینیان است

و چون بر آنان آیات ما تلاوت شود گویند: شنیدیم، اگر ما هم می‏خواستیم مانند آن می‏گفتیم، این چیزی جز افسانه پیشینیان نیست. (۳۱)

د رخواست کردند که بر سرشان سنگ باریده شود

و آن گاه که گفتند: خدایا اگر این قرآن به راستی بر حق و از جانب توست پس یا بر سرمان سنگ‌هایی از آسمان ببار یا ما را به عذابی دردناک گرفتار ساز! (۳۲)

علت نیامدن بلا در صدر اسلام

ولی خدا تا تو  در میان آن‌ها هستی آنان را عذاب نخواهد کرد و نیز مادامی که به درگاه خدا توبه و استغفار کنند باز خدا آن‌ها را عذاب نکند. (۳۳)

و آن‌ها چه کردند که خدا عذابشان نکند؟! در صورتی که راه مسجدالحرام را می‏بندند و آن‌ها سرپرستان  آن نیستند، سرپرستان آن به جز اهل تقوا نباشند، لیکن اکثر مردم آگاه نیستند. (۳۴)

عبادت مشرکان حجاز پیش از اسلام: سوت زدن در کعبه  و کف زدن

و نماز آن‌ها در خانه کعبه جز صفیر و کف زدنی  چیزی دیگر نیست، پس  بچشید طعم عذاب را به کیفر آن‌که به خدا کافر بودید. (۳۵)

کافران اموالشان را انفاق می‏کنند برای این مقصود که راه خدا را ببندند پس به زودی مال‌هایشان بر سر این خیال باطل برود و حسرتش بر دل آن‌ها بماند و آن گاه مغلوب نیز خواهند شد، و کافران را به سوی جهنم جمعاً رهسپار سازند. (۳۶)

تا آن‌که خدا پلید را از پاکیزه جدا سازد و پلیدان را بعضی با بعضی دیگر درآمیزد و با هم گرد آورد آن گاه همه را در آتش دوزخ افکند، که آن‌ها زیانکاران عالمند. (۳۷)

(ای رسول ما) کافران را بگو که اگر  دست کشیده و به راه ایمان بازآیند هر چه از پیش کرده‏اند بخشیده شود، و اگر باز  روی آرند سنّت الهی درباره‌ی پیشینیان درگذشته است . (۳۸)

و (ای مؤمنان) با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست کشیدند خدا به اعمالشان بیناست. (۳۹)

و اگر پشت کردند، پس بدانید که البته خدا یار شماست، که بهترین یار و بهترین یاور است. (۴۰)

ادامه دارد...

سوره انفال ۸۸ امین سوره بر حسب تاریخ نزول: بخش اول


سوره انفال ۸۸ امین سوره بر حسب تاریخ نزول

مطالبی که نخستین بار توسط قرآن مطرح شدند

انفال

ای پیامبر امت از تو حکم انفال را سؤال می  کنند  جواب ده که انفال مخصوص خدا و  رسول است پس شما مؤمنان باید از خدا بترسید و در رضایت و مسالمت و اتحاد بین خودتان بکوشید و خدا و رسول او را اطاعت کنید اگر اهل ایمانید. (۱)

انفال : یعنی غنایمی که بدون جنگ از دشمنان به دست مسلمانان آید و زمین‌های خراب بی‏‌مالک، معادن، بیشه‏‌ها، فراز کوه‏‌ها، کف رودها، ارث کسی که وارث ندارد، قطایع ملوک، خلاصه ثروتی که بی‏‌رنج مردم حاصل شود

 شش ویژگی مومنان حقیقی 

-مؤمنان حقیقی آنانند که چون ذکری از خدا شود دل‌هاشان ترسان و لرزان شود و چون آیات خدا را بر آن‌ها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به خدای خود در هر کار توکل می‏‌کنند. (۲)

-آنان که نماز را به پا می‏‌دارند و از هر چه روزی آن‌ها کرده‏‌ایم انفاق می‏‌کنند. (۳)

-آن‌ها به راستی و حقیقت اهل ایمانند که نزد خدا مراتب بلند و آمرزش و روزی نیکو دارند. (۴)

همان گونه که خدا تو را از خانه خود به حق  بیرون آورد و گروهی از مؤمنان، سخت رأی خلاف و کراهت اظهار کردند . (۵)

در حکم حق با آن‌که حق آشکار و روشن گردید با تو جدل و نزاع خواهند کرد که گویی به  معاینه می‏‌نگرند که آن‌ها را به جانب مرگ می‏‌کشند. (۶)

شما دو آرزو داشتید و خداوند آن را که صلاح بود عملی کرد

به یاد آر هنگامی که خدا به شما وعده‌ی فتح بر یکی از دو طایفه را می‏‌داد وشما مسلمین مایل بودید که آن طایفه که شوکت و سلاحی همراه ندارند نصیب شما شود، و خدا می‏‌خواست که حق را با سخنان خود  ثابت گرداند و از بیخ و بن ریشه کافران را برکند. (۷)

تا حق را محقق و پایدار کند و باطل را محو و نابود سازد هر چند بدکاران را خوش نیاید. (۸)

هنگامی که استغاثه و زاری به پروردگار خود می‏کردید، پس دعای شما را اجابت کرد که من سپاهی منظم از هزار فرشته به مدد شما می‏فرستم. (۹)

فرشتگان خدا مدد کردند

و این مدد فرشتگان را خدا نفرستاد مگر آن‌که بشارت و مژده فتح باشد و تا دل‌های شما مطمئن شود و نصرت و فیروزی نیست مگر از جانب خدا، که خدا را کمال قدرت و حکمت است. (۱۰)

خواب راحت و آب پر برکت از آسمان

 هنگامی که خواب راحت را بر شما فرو پوشاند برای این‌که از جانب او ایمنی یابید و از آسمان آبی می‏فرستاد که شما را به آن آب پاک گرداند و وسوسه و کید شیطان را از شما دور سازد و دل‌های شما را محکم و استوار گرداند و گام‌های شما را استوار بدارد. 

آن گاه که پروردگار تو به فرشتگان وحی کرد که من با شمایم، پس مؤمنان را ثابت قدم بدارید، که همانا من ترس در دل کافران می‏افکنم، پس گردن‌ها را بزنید و همه انگشتان را قطع کنید. (۱۲)

این کیفر کافران برای آن است که با خدا و رسول او سخت ضدّیت و مخالفت کردند و هر کس با خدا و رسول او راه شقاق و مخالفت پیماید (بترسد که) عقاب خدا بسیار سخت است. (۱۳)

این را بچشید و برای  کافران در قیامت عذاب سخت آتش دوزخ مهیاست. (۱۴)

در میدان جنگ پشت به دشمن نکنید!

ای اهل ایمان، هر گاه با گروه مهاجم کافران در میدان کارزار روبرو شوید مبادا پشت به آن‌ها کرده و از جنگ بگریزید. (۱۵)

و هر که در روز جنگ به آن‌ها پشت نماید و فرار کند به طرف غضب و خشم خدا روی آورده و جایگاهش دوزخ که بدترین منزل است خواهد بود مگر آن‌که از میمنه به میسره و یا از قلب به جناح برای مصالح جنگی رود یا از فرقه‏ ای به یاری فرقه‏ ای دیگر شتابد. (۱۶)

(ای مؤمنان) نه شما بلکه خدا کافران را کشت و  تو تیر افکندی ولی در حقیقت این خدا بود که تیر می افکند برای آن‌که مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست. (۱۷)

این (فتح )شما را نصیب شد و محققاً خدا بی ‏اثرکننده‌ی مکر کفار است. (۱۸)

(ای کافران) اگر شما از خدا فتح و نصرت می‏طلبید اینک فتح کامل شما را رسید ، پس  دست بردارید شما را بهتر است و اگر دیگر بار بازآیید ما هم شما را باز کیفر و عذاب کنیم و هرگز جمعیت و سپاه شما هر چند بسیار باشد شما را سودمند نخواهد بود، و خدا البته با اهل ایمان است. (۱۹)

ادامه دارد...

کتاب زبور داود: مزمور چهارم 1 .برای سالار مغنیان بر نگینوت، مزمور داوید


کتاب زبور داود

مزمور چهارم

1 .برای سالار مغنیان بر نگینوت، مزمور داوید

2 .ای خد.ای عدالت من، چون بخوانم مرا مستجاب فرما، در تنگی مرا وسعت دادی، برمن کرم فرموده دعای مرا بشنو

3 .ای فرزندان انسان تا به کی جلال مرا خوار (میکنید)، و بطالت را دوست داشته دروغ را خواهید طلبید سلاه

4 .اما بدانید که خد.اوند مرد صالح را برای خود انتخاب کرده است، و چون او را بخوانم خد.اوند خواهد شنید

5 .هراسان شوید و گناه مورزید، در دلها بربسترهای خود تفکر کنید و خاموش باشید سلاه

6 .قربانیهای عدالت را بگذرانید، و بر خد.اوند توکل نمایید

7 .بسیاری میگویند کیست که به ما احسان نماید، ای خد.اوند نور چهرة خویش را بر ما برافراز

8 .شادمانی در دل من پدید آوردهای، بیشتر از وقتی که غله و شیرة ایشان افزون گردید

9 .بهسلامتی میخسبم. بخواب هم میروم، زیرا که تو فقط ای خد.اوند مرا در اطمینان ساکن میسازی 

 

مزمور پنجم

1 .برای سالار مغنیان بر نخیلوت، مزمور داوید

2 .ای خد.اوند به سخنان من گوش بده، در تفکر من تأمل فرما

3 .ای پادشاه و خد.ای من به آواز فریادم توجه کن، زیرا که نزد تو دعا میکنم

4 .ای خد.اوند صبحگاهان آواز مرا خواهی شنید، بامدادان (دعای خود را) نزد تو آراسته میکنم و انتظار میکشم

5 .زیرا تو خد.ایی نیستی که به شرارت راغب باشی، و گناهکار نزد تو ساکن نخواهد شد

6 .رسوایان درنظرتو نخواهند ایستاد، از همة بطالتکنندگان نفرت میکنی

7 .دروغگویان را هلاک خواهی ساخت، خد.اوند شخص خون ریزو حیلهگر را مکروه میدارد

8 .و اما من از کثرت رحمت تو به خانهات داخل خواهم شد، و بخاطر هیبتت به سوی هیکل قدس تو عبادت خواهم

نمود

9 .ای خد.اوند بهسبب دشمنانم مرا به عدالت خود هدایت نما، و راه خود را پیش روی من هموار گردان

10 .زیرا در دهان ایشان راستی نیست، باطن ایشان شرارت محض است، حلقوم ایشان گشاده قبری است، و زبانهای خود

را تیزی میدهند

11 .ای خد.ا ایشان را ملزم ساز تا به سبب مشورتهای خود بیفتند، و به کثرت خطایای ایشان، ایشان را طرد کن زیرا که

برتو فتنه کردهاند