===============================================================
این گروه از افراد فقط یک روی سکه زندگی هستند و آن خورد و خوراک و خواب و عیش و نوش است. در سیستم فکری آنان معنویات جایی ندارند. آنان بیش از یک متر بالای سر خود را نمی بینند. به همین دلایل و برهانها وقتی پیامبر اسلام ظهور کرد و آنان را به پرستش خدای خالق یکتاو ترک بت پرستی خواند، آنان در جستجوی گنج و مال و ثروت و باغ همیشه پر ا ز میوه بودند.
در ضمن نفوذ خرافاتی مانند طلسم و افسون و جادوگری و جن پرستی آن قدر در ذهن آنان رسوخ کرده بود که هر تحولی را با این معیار ها می سنجیدند . از جمله نسبت سحر زدگی و افسون شدگی به پیامبر می دادند.
ادامه دارد...
۱۰۰۰ آیه از قرآن
گزارش یک قتل تاریخی
«...هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته است...»
سوره مائده آیه ۳۲
این آیه حکایتی دارد به قدمت طول عمر بشری که از نسل آدم و حوا بودند.حکایت برادری که اولین قتل تاریخ را انجام داد.
قرآن در این ارتباط می گوید!
داستان دو پسر آدم را به درستى بر ایشان بخوان هنگامى که قربانیى پیش داشتند پس از یکى از آن دو پذیرفته شد و از دیگرى پذیرفته نشد قابیل گفت حتما تو را خواهم کشت و هابیل گفت خدا فقط از تقواپیشگان مى پذیرد
اگر دست خود را به سوى من دراز کنى تا مرا بکشى من دستم را به سوى تو دراز نمى کنم تا تو را بکشم چرا که من از خداوند پروردگار جهانیان مى ترسم (۲۸)
من مى خواهم تو با گناه من و گناه خودت بازگردى و در نتیجه از اهل آتش باشى و این است سزاى ستمگران
پس نفس اش او را به قتل برادرش ترغیب کرد و وى را کشت و از زیانکاران شد (۳۰)
پس خدا زاغى را برانگیخت که زمین را مى کاوید تا به او نشان دهد چگونه جسد برادرش را پنهان کند [قابیل] گفت واى بر من آیا عاجزم که مثل این زاغ باشم تا جسد برادرم را پنهان کنم پس از پشیمانان گردید (۳۱)
از این روى بر فرزندان اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد و هر کس کسى را زنده بدارد چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پیامبران ما دلایل آشکار براى آنان آوردند پس از آن بسیارى از ایشان در زمین زیاده روى مى کنند (۳۲)
توضیح
بخشی از آخرین آیات یعنی آنجا که می گوید...!هرکسی که کس دیگری را که مرتکب قتل نشده بکشد گویی تمام مردمان زنده دنیا را بکشد ...وکسی که شخصی را از مرگ نجات دهد گویی تمام مردمان زنده دنیا را از مرگ نجات داده است قابلیت توجه بسیار دارند.
چون با خواندن این دوجمله هیچ انسانی خردمند و خداباور ی دست به خود کشی نمیند. زیرا عموما کسی که دست به خود کشی می زند یا در کار ، یا در زندگی و یا رابطه ای شکست خورده است که می خواهد خود را بکشد.ولی نمی داند که با کشتن خود که در اصل او نیز بی گناه است دست خود را به خون همه زندگان آلوده کرده است.
پس خوشا بر آنانکه توانسته و یا می توانند در لحظات جاودانه کسی را از مرگ نجات دهند که گویی همه زندگان را نجات دهتد.
تا آنجا که من اطلاع دارم چنین آیه و گفتاری در هیچ یک از کتابهای آسمانی وجود ندارد.
بنابر این هر کس که خدای ناکرده ابلیس وهم اورا مورد هجوم قرار داده لازم است قبل از خودکشی حتما این کار ها را انجام دهد. بدون شک با انجام برخی از این کارها از خودکشی منصرف می شود. زیرا لذت روحی حاصل از انجام چنین کارهایی شکست های زندگی را جبران می کند.
پس اگر قصد خود کشی دارید ابتدا سعی کنید:
گره از کار کسی باز کنید !
به در مانده ای کمکی کنید،!
به غمزده ای دلداری دهید!
از دوستی احوالپرسی کنید!
، بدیدن کسی که دوستش دا رید بروید!
به درد دل کسی مثل خودتان گوش دهید و اورا یاری فکری دهید که چگونه نجات پیداکند!
به یتیم خانه ای بروید و بر چهره یتیمان لبخندی بزنید و از آنان دلجویی کنید!
از بیماران عیادت کنید وبرایشان آرزوی سلامتی کنید!
...مطمئن باشید که از خودکشی منصرف خواهید شد
ادامه دارد...
-سوره بقره ۸۶ امین سوره بر تاریخ حسب نزول
-مطالبی که بر ای نخستین بار توسط قران مطرح شدند
آنان که پنهان دارند آیاتی از کتاب آسمانی را که خدا فرستاده بود و آن را به بهای اندک فروشند، جز آتش جهنّم در شکم نمیبرند و در قیامت خدا با آنها سخن نگوید و پاکشان نگرداند، و هم آنان را در قیامت عذابی دردناک خواهد بود. (۱۷۴)
آنها همان گروهند که اختیار کردند گمراهی را به جای هدایت، و عذاب را به جای آمرزش، پس چقدر بر آتش جهنم سخت جان و پرطاقتند! (۱۷۵)
این عذاب از آن روست که خدا کتاب آسمانی را به راستی فرستاد و گروهی که در آن اختلاف و مکابره کردند در اختلافی دور خواهند بود. (۱۷۶)
نیکوکاری یعنی ؛ ایمان بعلاوه کمک به خویشان، یتیمان، فقیران و...
نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و گدایان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و نیز نیکوکار آنانند که با هر که عهد بستهاند به موقع خود وفا کنند و در حال تنگدستی و سختی و هنگام کارزار صبور و شکیبا باشند. (کسانی که بدین اوصاف آراستهاند) آنها به حقیقت راستگویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند. (۱۷۷)
ای اهل ایمان بر شما حکم قصاص کشتگان چنین معین گشت که مرد آزاد در مقابل مرد آزاد، و بنده را به جای بنده، و زن را به جای زن قصاص توانید کرد. و چون صاحب خون از قاتل که برادر دینی اوست بخواهد درگذرد کاری است نیکو، پس قاتل دیه را در کمال خشنودی ادا کند. در این حکم، تخفیف و رحمت خداوندی است، و پس از این دستور، هر که تجاوز کند او را عذابی سخت خواهد بود. (۱۷۸)
ای عاقلان، حکم قصاص برای حفظ حیات شماست تا مگر بپرهیزید. (۱۷۹)
پس هر گاه کسی بعد از شنیدن وصیت، آن را تغییر دهد گناه این کار بر آنهاست که عمل به خلاف وصیت کنند، و خدا شنوا و داناست. (۱۸۱)
در صودت ستم دروصیت می توان به اصلاح پرداخت
و هر کس بیم دارد که از وصیت موصی جفا و ستمی رفته باشد و به اصلاح میان آنان پردازد بر او گناهی نیست و محققاً خدا آمرزنده و مهربان است. (۱۸۲)
۴ موضوع
ادامه دارد...
ادامه دارد...
بدون شرح
باید توجه نمود:
و...
در این زمان است که کارسازی زمانه صورت خواهد گرفت.
ادامه دارد...