سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

۶۰۰ آیه از قران : آیا وجود فرشتگان با چند بال پر را می توان پذیرفت؟(۱)


۶۰۰ آیه از قران : آیا وجود فرشتگان با چند بال پر را می توان پذیرفت.؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ یَزِیدُ فِی الْخَلْقِ مَا یَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

سپاس خدای راست که آفریننده آسمانها و زمین است و فرشتگان را رسولان  گردانید و دارای دو و سه و چهار بال و پر قرار داد، هر چه بخواهد در آفرینش می‌افزاید که خدا بر هر چیز قادر است.


سوره فاطر آیه ۱

یادی از یک ریاضیدان بزرگ 
حدود ۴۵ سال پیش پرفسور محسن هشترودی ریاضیدان و دانشمند نام آور ایرانی در برنامه رادیویی مرز های دانش به این پرسش پاسخ داد که انسان در فضای خارج از منظومه شمسی که اصطلاحا" هایپر اسپیس یا ابر فضا " نامیده می شود چگونه بنظر می آید و شکل و ساختار او چگونه به تصویر کشیده می شود.
خلاصه کلام استاد این بود که در فضای منظومه شمسی تصویر انسان سه بعدی و بر اساس هندسه اقلیدسی و بر مبنای طول و عرض و ارتفاع است. در این فضا تجانس وجود دارد و می توان تصویر هر شئ  را بزرگ و یا کوچک کرد . 
اما در ابر فضا دیگر هندسه اقلیدسی حاکم نیست. بلکه هندسه آینشتن و دیگر هندسه ها جریان دارد. در ابر فضا تجانس وجود ندارد...و تصویر هر کس و هر شی به اندازه خود اوست . مثلا تصویر انسان به اندازه خود او و تصویر یک آسمانخراش ۱۰۱ طبقه ای نیز به همان اندازه خواهد بود. 
درضمن تصویر انسان به گونه تصویر او بر روی زمین و به شکل آدم معمولی نخواهد بود، بلکه او بجای ده انگشت بیست و پنج انگشت خواهد داشت ، دستهایش مانند بال بلند و کشیده بنظر می آید ، بجای دو چشم پنج چشم خواهد داشت.استاد در ادامه گفتند که یک ریاضیدان می تواند ساختار ریاضی و تصویری یک انسان را بدقت مشخص و محاسبه نماید.
بنابر این نکته اصلی این است که موجود مورد نظر در چه فضایی دیده می شود؟ 
در فضای منظومه شمسی و یا در ابر فضا؟
 قران در آیه ای از " افق اعلی " سخن می گوید که پیامبر فرشته را در آن فضا دیده است.
 این افق اعلی به احتمال قوی همان ابر فضاست که در آن به جای سه بعد ، چهار و یا پنج و یا ده بعد و بالاتر وجود دارند. درنتیجه تصویر یک موجود    می تواند بال و پر هم داشته باشد.

دانش جدید چه می گوید:

"در نظریه کوانتوم، هر ذره‌ای، با یک موج همراه است. موج نیز به نوبه‌ی خود، احتمال یافتن ذره را در هر نقطه نشان می‌دهد. جهان، زمانی‌که بسیار جوان بوده است، از یک ذره زیراتمی نیز کوچک تر بوده است، بنابراین شاید خود جهان نیز تابع موجی داشته باشد. ازآنجاکه الکترون می‌تواند، به‌طور هم زمان در حالات متعددی وجود داشته باشد و ازآنجاکه جهان از یک الکترون هم کوچکتر بوده است، بنابراین شاید جهان نیز به‌طور هم‌زمان در حالات متعددی وجود داشته است، که ازطریق یک اَبر تابع موج تعریف می‌شود.

این شکل دیگری از نظریه جهان‌های متعدد است و به یک ناظر کیهانی، که بتواند کل جهان را به یکباره مشاهده کند، نیازی نیست. اما تابع موج هاوکینگ کاملا با تابع موج شرودینگر متفاوت است. در تابع موج شرودینگر، در هر نقطه در فضا-زمان، یک تابع موج وجود دارد. در تابع موج هاوکینگ، برای هر جهان یک موج وجود دارد. به‌جای تابع Ψ شرودینگر، که تمام حالات ممکن الکترون را توصیف می‌کند، هاوکینگ تابع Ψای را معرفی می‌کند، که بیانگر تمام حالات ممکن جهان است. در مکانیک کوانتومی معمولی، الکترون در فضای معمولی وجود دارد. بااین‌حال در تابع موج جهان، تابع موج در «اَبر فضا» وجود دارد؛ فضای تمام جهان‌های ممکن که ویلر معرفی کرده است!

نظریه M مادر تمام ریسمان‌ها

از نظر تاریخی فیزیکدانان مصرانه با مفهوم فرافضا مقابله کرده‌اند. آن‌ها با تمسخر بیان می‌کردند، که ابعاد بالاتر در حیطه‌ی فکری معتقدان به ماوراء الطبیعه قرار دارد. به این ترتیب دانشمندانی که به‌طور جدی وجود دنیاهای نادیدنی را مطرح می‌کردند، همواره مورد تمسخر واقع می‌شدند. امروزه، اسرار مربوط به بعد چهارم، به دلیلی کاملا متفاوت مجددا احیا شده‌اند. با ورود نظریه‌ی M، این وضعیت تغییر کرد و مسئله‌ی ابعاد بالاتر، در مرکز انقلاب عظیم فیزیک قرار گرفت. فیزیکدانان مجبورند با بزرگ‌ترین معمایی که علم فیزیک امروزه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مواجه شوند؛ یعنی شکاف موجود میان نسبیت عام و نظریه کوانتوم!

این دو نظریه با هم، شامل مجموع تمام دانش فیزیکی جهان، در سطح بنیادی آن هستند. درحال‌حاضر تنها نظریه M قادر است، این دو نظریه در ظاهر متناقض و بزرگ را به یک مجموعه‌ی یکپارچه تبدیل ساخته، و رویای «نظریه همه چیز» را محقق کند. از بین تمام نظریه‌هایی که در قرن گذشته ارائه شده‌اند، تنها نظریه‌ای که از نظر اینشتین قابلیت خواندن ذهن خدا را دارد، نظریه M است.

نظریه‌ی ریسمان

می‌توان گفت تنها در فرافضای ده یا یازده بعدی، به اندازه کافی فضای خالی برای یکپارچه کردن تمام نیروهای طبیعت در یک نظریه زیبا و شکیل داریم. چنین نظریه‌ی شگفت آوری قادر خواهد بود، به سوالات همیشگی ما پاسخ دهد: قبل از آغاز جهان، چه اتفاقی افتاده است؟ آیا می‌توان زمان را معکوس کرد؟ آیا بُعد گذرها می‌توانند ما را در جهان جابه‌جا کنند؟"

منبع گزارش فوق

سفر در زمان و ورود به ابعاد بالاتر

نوشته آقای  جلیل علیزاده


۶۰۰ آیه از قران: آیا اشارات علمی قران با دانش جدید مطابقت دارد؟(۴)



۶۰۰  آیه از قران: آیا اشارات علمی قران با دانش جدید  مطابقت دارد؟(۴)


آیات ۳۳ الی ۴۴ سوره یس
"و یک برهان برای آنان
 آن است که زمین مرده را (به باران رحمت) زنده کرده و از آن دان‌ه ای که قوت و روزی خلق شود می‏رویانیم. (۳۳)


و در زمین باغ‌ها از نخل خرما و انگور قرار دادیم و در آن چشمه‏های آب جاری کردیم. (۳۴)

تا مردم از میوه آن باغ‌ها تناول کنند و از انواع غذاهایی که (از این میوه‏ها و نباتات) به دست خود عمل می‏آورند نیز تغذیه نمایند. آیا نباید شکر آن نعمت‌ها به جای آرند. (۳۵)

پاک و منزه است خدایی که همه‌ی ممکنات عالم را جفت آفریده چه از نباتات (و حیوانات) و چه از نفوس بشر و دیگر مخلوقات که اینان از آن‌ها آگه نیستند. (۳۶)

و برهان دیگر برای خلق وجود شب است که ما چون پرده‌ی روز را از آن برگیریم ناگهان همه آنان در تاریکی فرو می‏روند. (۳۷)

و نیز خورشید تابان بر مدار معین خود دایم بی‏هیچ اختلاف به گردش است. این طرح و تدبیر خدای دانای مقتدر است . (۳۸)

و نیز  ماه رامنازل معین مقدّر کردیم تا مانند شاخه‌ی خشکیده‌ی خرما باز گردد . (۳۹)

نه خورشید را شاید که به ماه فرا رسد و نه شب بر روز سبقت گیرد و هر یک بر مدار معینی شناورند. (۴۰)ج


و برهان دیگر برای آنان آن که ما فرزندان آنان را در کشتی پربار سوار گردانیدیم. (۴۱)

و نیز برای آن‌ها به مانند کشتی چیزی که بر آن سوار شوند خلق کردیم . (۴۲)

و اگر بخواهیم همه را به دریا غرق کنیم که ابداً نه فریادرسی و نه راه نجاتی یابند. (۴۳)

مگر باز لطف و رحمت ما آن‌ها را نجات دهد و تا وقت معین بهره زندگی بخشد. (۴۴)


ده بر هان خداوند بر ای اثبات وجود خود


شرح
از آیات ۳۳ الی ۴۳ خداوند ده برهان متین برای اثبات وجود خود و این که جهان را خدایی است مدبر و حکیم ارائه کرده است که بر استی در خور توجه می باشند.

خداوند تاکید می کند جهان هدفمند است و با طرح و برنامه عمل می کند. دانش امروزه نیز این سخن را تایید می کند. زیر جهان در اثر ۲۰۰ ثابت فیزیکی پایدار است و اگر این ثابتها نقض شوند جهان منهدم می شوند.

چون صحت برخی از این بر هانها در این یکصد ساله اخیر کشف شده و انسان در هزار و چهار صد سال پیش به آنان پی نبرده بود.فهرست مختصر برخی از این برهانها این چنین است:

-زمین به تناوب دچار مردگی و زندگی می شود و این یک سیکل تناوبی دارد.

-زمین به گونه ای طرح و خلق شده که بسیاری از مناطق آن برای کشت و زرع و کشاورزی مناسب است.


-همه چیز در عالم حتی ذرات جفت آفریده شده اند. اگر نگاهی به فهرست ذرات کوچکتر از اتم (درات بنیادی ) بیاندازیم متوجه می شویم که تقریبا همه ذرات اصلی داری ضد ذره خودشان هستند. در حالی که خود اتم از لحاظ بار الکتریکی خنثی است.

-خورشید بر مداری بدون هیچ گونه لغزشی در حرکت است.(برحسب نجوم و کیهانشناسی بطلمیوسی این سیارات بر روی چیزی به اسم فلک قرار دارند که سفت و سخت اند و چون فلک ها می کردند خورشید و سیارات نیز می کردند. در حالی که قرآن می گوید این خورشید است که بر روی مدار در حرکت است.

-ماه در آسمان حرکت کرده و هر زمان در جایگاهی قرار دارد و چون باز می گردد مداری را بوجود می آورد که اگر نقاط این مدار را به یکدیگر وصل کنیم خط شکسته ای شبیه به خوشه خرما می شود.

-خورشید و ماه به یکدیگر بر خورد نمی کنند چون هر دو بر روی مدار خودشان در حرکتند.

(امروزه مشخص شده که اگر ماه بر روی خورشید سقوط نمی کنند بخاطر آن است که حرکت ماه و سایر سیارات منظومه شمسی نیرویی را ایجاد می کند بنام نیروی حرکتی که نیر وی جاذبه خورشید را خنثی می کند و همین باعث می شود ماه در مسیر بر آیند این دو نیرو مانند قمر های مصنو عی امروزی(ماهواره ها) بدور خورشید بگردد.پس نه خورشید به ماه برخورد می کند و نه ماه به خورشید!


نکته مهم
در کتاب عهد عتیق (بخش اول انجیل ) و در کتاب اشعیا ء گفته شده است که خورشید و ماه و زمین از حرکت ایستادند و این از لحاظ علم کیهانشناسی و ستاره شناسی صد در صد غیر ممکن است.

چون اگر ماه و سیارات منظومه شمسی از حرکت بایستند نیروی حرکتی آنها از بین رفته و جادبه خورشید باعث می شود آنان از مدارشان خارج شده و بر روی خورشید سقوط کنند.
-

۶۰۰ آیه از قران: آیا نظرات قران در مورد سرنوشت کو هها نادرست است؟


۶۰۰ آیه از قران:آیا نظرات قران در مورد کو ه ها نادرست است؟

(ای رسول) از تو پرسند که کوه ها  چه می‏شود؟ جواب ده که خدای من کوه ها را چنان از بنیاد بر کند که خاک شده و خاکش بر باد دهد. (105)

آن گاه پست و بلندی‌های زمین را چنان هموار گرداند. (106)

که در آن ابداً هیچ بلندی و پستی نخواهی دید. (107)

سوره طه آیات ۱۰۵ تا ۱۰۷


دانش مدرن چه می گوید:

دانش جدید در مورد سرنوشت کو ه ها یک دانش نوپاست .گروه پرفسور وان هینس برگن که در دانشگاه اترخت هلند و در باره آینده کو ه ها به پژوهش مشغول است پس از سالها تحقیقات مداوم و سخت به یک نتیجه احتمالی رسیده اند : طی ۲۰۰ میلیون سال دیگر کوه هیمیالیا فرسوده شده و کوچک می شود .

البته در همین راستا کوه های جدیدی سر بر خواهند آورد که باعث جداشدن سرزمین ها از یکدیگر می شود.

وقتی از پرفسور  هینس برگن پرسیدند چه مقدار می توانید به تحقیقات خود ضریب اطمینان بدهید او گفت: منهم باید ۲۰۰ میلیون سال عمر کنم.

این تحقیقات را موسسه GIM INTERNATIONAL منتشر کرده و در بخشی از آن که عینا در زیر آمده است به کوتاه شدن و فرسودگی شدید کوه های هیمالیا اشاره شده است.

بنابر این فرسودگی و از بین رفتن کو ها طی چند میلیارد سال آینده از لحاظ علمی  موضوعی محتمل است . شاید قران نخستین کتابی باشد که به سرنوشت کو ها این چنین اشاره  دقیقی کرده باشد.

New mountain range along the Indian coast

These rules had to be created from scratch. Van Hinsbergen formulated them up based on his group’s work on mountain ranges around the world. Schouten then applied the ‘rules of mountain building’ to the area around the Indian Ocean. From there, he constructed the detailed structure of the mountain ranges that will eventually rise in the new supercontinent. For example, an enormous mountain range will form along the current western coast of India, which the Utrecht researchers dubbed the ‘Somalaya Mountains’. Mogadishu, the Malagasy capital Antananarivo, and the Seychelles and Mauritius islands will all be pushed up above the tree line. Mumbai will lie at the foot of the Somalaya range, as New Delhi lies at the foot of the Himalayas today. “But by that time, the Himalayas and the Tibetan plateau will be worn down to the height of the Ardennes, the Ural, or the Appalachians.”


Shaping the Mountains of the Future
NEWS

Shaping the Mountains of the Future

The Collision of India, Somalia and Madagascar

۶۰۰ آیه از قران: آیا توصیف قران از شکل زمین نادرست است؟


۶۰۰ آیه از قران: آیا توصیف قران از شکل زمین  نادرست است؟


قران در سوره اعراف آیات ۶ الی  ۸ می گوید:

"آیا آسمان را بر فراز سر خود نمی‌نگرند که ما چگونه آن را بنا کرده ایم و آن را به زیور آراسته‌ایم و هیچ شکاف و خللی در آن وجود ندارد؟ (۶)"

و زمین را نمی‌نگرند که آن را بگستردیم و در آن کوههای استوار بر پا کردیم و ه ر نوع گیاه با حسن و طراوت از آن رویاندیم؟ ایه (۷)

تا موجب بصیرتی باشد و تذکری برای هر بنده‌ای که روی به درگاه خدا آرد. آیه (۸)"

شرح و تصحیح یک تفکر غیر علمی خداناباوران
برخی از خدا نا باوران می پرسند : مگر زمین کروی نیست؟ پس چرا قرآن می گوید؟ : زمین را گسترانیدیم.

این پرسش اکثرا از روی همان نادانی و جهل و سردر گمی است.

چون در مثلثات کروی ثابت شده است و در کیهانشناسی همین اصل حاکم است  که اگر بر روی جسم کروی شکل بسیار بزرگ مانند زمین و در گوشه ای و جایی از آن باشیم آن مکان نسبت به خود جسم کروی بزرگ مسطح بنظر می آید

. مانند خود ما که روی زمین کروی هستیم و لی زمین زیر پای خود را صاف و کشیده می یابیم.در هر کجای زمین که زندگی می کنیم همانجا برای ما مسطح است ، والا چند قدمی که حرکت می کردیم پشت سر خود را نمی دیدیم.

۶۰۰ آیه از قران: قران تا چه حد از جو عربستان پیش از اسلام تاثیر گرفته است؟


۶۰۰ آیه از قران: قران تا چه حد از جو عربستان پیش از اسلام تاثیر گرفته است؟

پاسخ: تقریبا هیچ! چون همه افکار جاهلیت عربی را قران بتدریج منهدم نموده و به ابدیت فراموشی فرستاد.

سوره فلق:

به چه کسی می توان پناه برد؟

سوره ه فلق

بگو: «پناه مى‌برم به پروردگار سپیده دم، (۱)

از شرّ آنچه آفریده، (۲)

و از شرّ تاریکى چون فراگیرد، (۳)

و از شرّ دمندگان افسون در گره‌ها، (۴)

و از شرّ حسود، آنگاه که حسد ورزد.» (۵)

 

شرح

نکته تاریخی

یک پژوهشگر عرب بنام توفیق فهد کتابی تحت عنوان "کهانت قبل از اسلام"  نوشته و در آن تحقیقی وسیع انجام داده و گزارش کاملی از نفوذ جادوگران و کاهنان و پیشگویان در عربستان قبل از اسلام ارائه کرده است که واقعا خواندنی است.

بر طبق مدارک و مستندات این کتاب ،در نزدیکی شهر مکه معبری بنام معبر الجن بوده که مردم در آنجا گرد می آمدند تا با جنیان تماس بگیرند.افرادی مثل سطیح کاهن بر ذهن و فکر مردم عرب مستولی بودند .

قرآن همه این کاهنان و پیشگویان و افسونگران و جن پرستان را از آن سرزمین بیرون راند و بجای آن سیطره پرودگار خالق جهان را جایگزین نمود

سوره فلق بیستمین سوره ای است که بر پیامبر و در شهر مکه نازل شد.

اگر به آیات فوق نظری با اندیشه و قدری تامل بیافکنیم متوجه مشویم که اکثر جنایات و مزاحمت ها توسط نخستین گروه ایجاد می شود:

" آن چه آفریده شده است، یعنی آنچه وجود دارد."

چون هر آنچه آفریده نشده موجود نیست و معدوم استو" عدم " هیچ خطری را ایجاد نمی کند.

 پس باید از آنچه هست ترسید! قران می گوید از این شر باید   به خدا پناه برد.

دومین شر ساز تاریکی است، از خود تاریکی نباید ترسید که در روانشناسی فوبیای تاریکی یا نیکتوفوبیا نامیده می شود و به دوران کودکی افراد باز می گردد. گفته اند علت این ترس نبودن نور ،و عدم تحرک است.

 بنابر این از تاریکی نباید ترسید بلکه از شر تاریکی وخطرهایی که در آن در کمین است ، توطئه هایی که در گوشه کنار های خلوت و پشت درهای بسته صورت می گیرد باید ترسید.

 

این سوره به پیامبر گوشزد می کند که از شر شرسازان که در خلوت و پنهانی که نوعی تاریکی است به ا و پناه ببرد.

 

موضوع سوم شر دمندگان افسونگر است که بر اساس معیارهایی جادوی قدیم در عربستان به دمیدن در گره هایی بخصوص و برای ضرر زدن به فرد بخصوصی اقدام می کردند.

 

حتی شنیدن این که افسونگران و جادوگران بر علیه کسی در گره ای ،طنابی و...بدمند ممکن است اضطراب و افسردگی ایجاد کند .مگر کسی که به قدرتی معنوی بالاتر از این ها متصل باشد و برای انسان با ایمان هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست.

 

به شخصی گفته بودند که عده ای بر علیه شما به سحر و جادو مشغول هستند. ولی او پاسخ دا ده بود : "من خود باطل سحر هستم. هرجا که من باشم اگر سحری هم در کار باشد و یا جادوئی کرده باشند باطل می شود و سحر در من اثر نمی کند." این حکایت از توانایی روحی شخص دارد که به چنین باوری رسیده باشد.