سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

ماجرای "شرح همه چیز" در قرآن است...

دیروز در اینترنت فیلمی از یک به اصطلاح مدافع مسیحیت را دیدم که با فریاد های جگر خراش سعی می کرد بر علیه قرآن سخن رانی کند.

همه حرف او این بود که چرا در قرآن گفته شده " این کتاب روشنگر هر موضوعی است" ...و اصل ایرادش این بود که چرا پس از همه چیز در قرآن سخن نرفته است.بعنوان نمونه چرا از مکانیک ، روش مدرن زایمان، طرز آب بندی موتور های جدید و...صحبتی نشده است. 

واقعا چنین سخنی غرض ورزی و مرض آلود است. با این وصف فرض می کنیم این شخص از روی کنجکاوی علمی بدنبال دانستن حقیقت می باشد. نخستین کار این است که آیه های پیش و پس از این آیه را بخوانیم :

  روزی را که در هر امتی گواهی از خودشان بر آنان برمی انگیزیم، و تو را بر اینان گواه می‌آوریم؛ و این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر هر چیزی و هدایت و رحمت و مژده ای برای  مسلمانان ست. (۸۹)

-به راستی خدا به عدالت و احسان و بخشش به خویشاوندان فرمان می‌دهد، و از فحشا و منکر و ستم گری نهی می کند. او شما را اندرز می دهد تا متذکّر  شوید (۹۰)

-و به پیمان خدا چون پیمان بستید، وفا کنید و سوگند را پس از محکم کردنش در حالی که خدا را بر خود ضامن و کفیل قرار داده اید، نشکنید؛ یقیناً خدا آنچه را انجام می دهید، می داند.91

سوره نحل


همان گونه که از آیات پیش و پس از آیه مورد نظر کاملا مشخص است، سخن از هدایت بشر به سوی خدا و تشویق او به  پرهیز گاری است.

در حقیقت  کتابهای مذهبی اصل هدفشان آشتی انسان  با خداست و این که بشر باید خود را با اهداف خدای خالق تطابق دهد. مگر آن که او به خدای خالق باور نداشته باشد.

پس کتاب مذهبی و آسمانی که پیام ها خدای خالق را در بر دارد برای این بوجود نیامده که در باره روشهای پیشرفته آبیاری سخن بگوید. 

چنانکه از یک کتاب فرضا علمی که از فیزیک سخن می گوید ،نبابد انتظار داشت که چون در جایی از آن گفته شده:"در این کتاب کل مطالب بیان شده " باید انتظار داشت که در آن از همه علوم سخن رفته باشد.


نظرات 1 + ارسال نظر
سعید جمعه 29 دی 1402 ساعت 17:44 https://anti-efsha.blogsky.com/

سلام. مطالب جالبی در دفاع از اسلام دارید. ما هم فعالیتهایی مشابه فعالیتهای شما داریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد