سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

حاشیه های نادرست نخستین آیات (6):شیطان باز ها

جبرییل و شیطان

همان گونه که در پنج نوشتار پیشین اثبات شد  حاشیه های    مو جود در کتابهای تاریخی و حدیثی مانند: دیدن موجودی هولناک، اقدامات خدیجه، ورقه بن نوفل، احسا س جنون، همگی جعلی وساختگی بودند و اصلا نمی بایست برای کَسی که به اصل پیامبری و حتی برای تاریخ نگار منصف ادیان قابل قبول باشد.

اکنون این نکته نیز اضافه می شود که داستانسرایان  گزارش ورقه را به چهار و یا پنج گونه نقل کردندو همین  اختلاف نقل داستان خود گواهی بر ساختگی بودن آن است. 

از دگر  سوی  از تمام این حاشیه های ساختگی و نادرست، شیطانی ترین و نادرست ترین، گزارش تردید پیامبر در ماهیت وحی  می باشد و این که او نمی دانسته با فرشته خداوند ملاقات کرده که جبرئیل باشد و یا شیطان !!!

من  اکنون ترجمه پنج آیه نخست را می آورم و سپس نتیجه گیری می کنم:

"بنام خداوند بخشاینده مهربان

ای رسول گرامی بخوان  بنام پروردگارت که خلق کرد . (۱)

آن خدایی که آدمی را از خون بسته بیافرید. (۲)

بخوان و پروردگار تو کریمترین کریمان عالم است. (۳)

خدائی که بشر را با قلم    آموخت. (۴)

و به آدم آنچه را که نمیدانست  تعلیم داد. (۵) "

حتی اگر یک دانش آموز این آیات را بخواند متوجه می شود که شیطان برای تعلیم و تربیت و تشویق بشر به دانایی ، علم ، قلم و  نوشتن او اقدام نمی کند که پیامبر بر خود بترسد که آیا اینها  را   از ‌شیطان شنیده و یا فرشته وحی !

در ضمن بسادگی و با توجه به آیات سوره قلم که کمی بعد نازل شد می توان منشاء این ‌شایعه سازی را شناسایی کرد.

 خداوند در این آیات مرحم بر زخمهای دل پیامبر ش می نهد و او را خبر می دهد که شایعه " مجنون بودن او" که توسط خداناباوران زشت کردار و حسود ساخته شده کاری از پیش نخواهد برد:

"ن و قسم به قلم  و آنچه خواهند نگاشت. (۱)

که تو هرگز دیوانه نیستی. (۲)

و البته تو را پاداشی نامحدود است. (۳)

و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراسته‌ای. (۴)

و به زودی تو و مخالفانت مشاهده می‌کنید. (۵)

که از شما کدام یک مفتون و دیوانه‌اند. (۶)

البته خدایت داناتر است که از راه خدا گمراه کیست و بهتر می‌داند که هدایت یافتگان عالم کیانند. (۷)

پس هرگز از مردم کافری که آیات خدا را تکذیب می‌کنند پیروی مکن. (۸)

کافران بسیار مایلند که تو با آنها مداهنه و مداراکنی تا  با تو مداهنه و مدارا کنند. (۹)

و تو هرگز اطاعت مکن احدی از منافقان دون را که دایم  سوگند می‌خورند. (۱۰)

و آن کس که دایم عیبجویی و سخن‌چینی می‌کند. (۱۱)

و خلق را هر چه بتواند از خیر باز می‌دارد و به ظلم و بدکاری می‌کوشد. (۱۲)

با این همه عیب، باز متکبر است و خشن با آنکه  پست و فرومایه  است. (۱۳)

برای این که مال و فرزندان بسیار دارد (۱۴)

در صورتی که چون آیات ما را بر او تلاوت کنند گوید: این سخنان افسانه پیشینیان است. (۱۵)

 گفتنی است  که در  اکثرروایات شیعی گزارشی که از آغاز وحی ارائه شده، از مشکلات یاد شده مبراست و با مقام و منزلت پیامبر(ص) هماهنگ است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد