سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

سوره بقره (۵): منشاء سحر و جادو در فلسطین و بابل(عراق امروزی)، درسهای ضد جادو دو فرشته هاروت و ماروت،


ادامه از نوشتار پیشین

سوره بقره ۸۶ امین سوره بر حسب تاریخ نزول

مطالبی که نخستین بار توسط قرآن مطرح شدند

بنام خداوند بخشنده مهربان

 چون پیغمبری از جانب خدابر آنان آمد که به راستی کتب آسمانی آن‌ها گواهی می‌داد، گروهی از اهل کتاب ، کتاب خدا را پشت سر انداختندگویی  هیچ نمی‌دانند. (۱۰۱)

منشاء سحر و جادو در فلسطین و بابل:

 گزارش دو فرشته هاروت و ماروت که ضد جادو به مردمان می آموختند

و آنان سخنانی را پیروی کردندکه  شیاطین در سرزمین  سلیمان  می‌خواندند، و هرگز سلیمان  کافر نگشت و لکن شیاطین کافر شدند که سحر به مردم می‌آموختند.

 و آن‌چه را  پیروی کردند که بر دو فرشته هاروت  و ماروت  در بابل نازل شده بود ، در صورتی که آن دو فرشته به هیچ کس چیزی نمی‌آموختند مگر آن‌که بدو می‌گفتند که کار ما فتنه و امتحان است، مبادا کافرشوی! 

اما مردم از آن دو فرشته  چیزی را که ما بین زن و شوهر جدایی افکند می‌آموختند، البته به کسی زیان نمی‌رسانیدند مگر آن‌که خدا بخواهد، و چیزی که می‌آموختند به خلق زیان می‌رسانید و سود نمی‌بخشید، و محققاً می‌دانستند که هر که چنین کند در عالم آخرت هرگز بهره‌ای نخواهد یافت، و آنان به بهای بدی خود را فروختند، اگر می‌دانستند. (۱۰۲)

و محققاً اگر ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند بهره‌ای که از خدا نصیب آن‌ها می‌شد بهتر از هر چیز بود، چنانچه می‌دانستند. (۱۰۳)

لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد هاروت و ماروت ، و منشاء و ساختار جادوی بابلی و یا کلدانی به پست زیر در همین وبلاک مراجعه نمائید:

https://ketabhayeasmani.blogsky.com/1399/12/10/post-386/

ای اهل ایمان از کلمه راعنا (ما را رعایت کن) استفاده نکنید ، بلکه بگویید: انظرنا (ناظر احوال ما باش)؛ و بشنوید و بدانید که برای کافران عذاب دردناک مهیا است. (۱۰۴)

هرگز کافران اهل کتاب و مشرکان مایل نیستند که بر شما خیری از جانب  نازل شود، لیکن خدا هر که را بخواهد به فضل و رحمت خویش مخصوص گرداند، و خدا صاحب فضل عظیم است. (۱۰۵)

هر چه از آیات قرآن  را نسخ کنیم یا حکم آن را از خاطرها بریم  بهتر از آن یا مانند آن بیاوریم. آیا نمی‌دانی که خدا بر هر چیز قادر است؟ (۱۰۶)

آیا نمی‌دانی که پادشاهی آسمان‌ها و زمین مختصّ خداوند است و شما را به جز خدا یار و یاوری نخواهد بود؟ (۱۰۷)

آیا اراده آن دارید که شما نیز از پیغمبر خود درخواست کنید آن‌چه را که یهود در زمان گذشته از موسی  خواستند؟ و هر که ایمان را مبدّل به کفر گرداند، بی‌شک راه راست را گم کرده است. (۱۰۸)

بسیاری از اهل کتاب آرزو دارند که شما را از ایمان به کفر برگردانند به سبب رشک و حسدی که در نفس خود بر ایمان شما برند بعد از آن‌که حق بر آن‌ها آشکار گردید، پس  در گذرید تا هنگامی که فرمان برسد، که البته خدا بر هر چیز قادر و تواناست. (۱۰۹)

    نماز و زکات   دو رکن عبادت در  دین اسلام

و نماز به پا دارید و زکات بدهید و بدانید که هر چه از اطاعت حق و کار نیکو برای خود پیش می‌فرستید آن را در نزد خداخواهید یافت، که محققاً خداوند به هر کار شما بیناست. (۱۱۰)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد