سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

سوره بقره ۸۶ (۴) -شما بنی اسراییلی ها...انسان ممکن است هزار سال عمر کند ولی،..وقتی بنی اسراییل عاشق یک گوساله شدند...


ادامه از نوشتار پیشین

-سوره بقره ۸۶ امین سوره بر  حسب تاریخ نزول

-مطالبی که نخستین بار توسط قران مطرح شدند

بنام خداوند بخشنده مهربان

بنی اسرائیل شما چها که نکرده اید؟

یاد آرید هنگامی را  که از بنی اسراییل عهد گرفتیم که جز خدای را نپرستید و نیکی کنید درباره پدر و مادر و خویشان و یتیمان و فقیران، و به زبان خوش با مردم تکلّم کنید و نماز به پای دارید و زکات (مال خود) بدهید، پس شما عهد شکسته و روی گردانیدید جز چند نفری، و شمایید که از حکم خدا برگشتید. (۸۳)و  هنگامی که از شما عهد گرفتیم که خون یکدیگر را نریزید و یکدیگر را از خانه و دیار خود نرانید، پس بر آن عهد اقرار کرده و خود شما بر آن گواه می‌باشید. (۸۴) باز شما خون یکدیگر می‌ریزید و گروهی از خودتان را از دیارشان می‌رانید و در بدکرداری و ستم بر ضعیفان همدست و پشتیبان یکدیگرید، و چون اسیر شوند برای آزادی آنها فدیه می‌دهید، در صورتی که به حکم تورات، اخراج کردن آن‌ها بر شما حرام شده است! چرا به برخی از احکام ایمان آورده و به بعضی کافر می‌شوید؟ پس جزای چنین مردم بدکردار چیست به جز ذلّت و خواری در زندگانی این جهان و بازگشتن به سخت‌ترین عذاب در روز قیامت؟ و خدغافل از کردار شما نیست. (۸۵)

اینان همان کسانند که  دنیا را خریده و ملک ابدی آخرت را فروختند، پس عذاب آن‌ها تخفیف نیابد و هیچ یاوری نخواهند داشت. (۸۶)و ما به موسی  کتاب تورات عطا کردیم و از پی او پیغمبران فرستادیم و  پسر مریم  را به معجزات و ادلّه روشن، حجت‌ها دادیم و او را به واسطه  روح القدس توانایی بخشیدیم. آیا هر پیغمبری که از جانب خدا اوامری بر خلاف هوای نفس شما آرد گردن‌فرازی و سرپیچی نموده و  گروهی را تکذیب کرده و جمعی را به قتل می‌رسانید؟! (۸۷)و  گفتند: دل‌های ما در حجاب است .  در حالی که چنین نیست بلکه خدا بر آن‌ها لعن فرمود، زیرا کافر شدند و میانشان اهل ایمان کم بود. (۸۸)

و چون کتاب آسمانی قرآن از نزد خدا برای هدایت آنها آمد با وجودی که کتاب  آنان را تصدیق می‌کرد و با آن‌که خود آن‌ها پیش از بعثت  انتظار غلبه بر کافران داشتند، آن گاه که آمد و شناختند  باز به او کافر شدند  پس خشم خدا بر کافران باد. (۸۹)

حسودیهای بنی اسرائیل

بد معامله‌ای با خود کردند که به نعمتی که خداوند  بر آن‌ها نازل کرد کافر شدند،  از روی حسد و ستمگری ، که چرا خدا فضل خود را مخصوص بعضی از بندگان دیگر  گرداند ه است ؟! و به واسطه این حسد باز خشم دیگری از خدای برای خود گرفتند، و برای کافران عذاب‌خواری مهیّاست. (۹۰)

و چون به یهود گویند: قران  که خدا فرستاده ایمان آرید، پاسخ دهند که تنها به تورات که بر ما نازل شده ایمان آوریم، و به غیر تورات کافر می‌شوند، در صورتی که قرآن کتاب حق است و کتاب آن‌ها را تصدیق می‌کند. بگو: اگر شما در دعوی ایمان به تورات راستگویید پس چرا پیغمبران پیشین را می‌کشتید؟ (۹۱)و با آن همه آیات و معجزات روشن که موسب برای شما آشکار نمود باز گوساله پرستی اختیار کردید، و شما مردمی سخت ظالم و ستمکارید. (۹۲)

زمانی که شما بنی اسرائیل عاشق یگ گوساله شدید!

و (به یاد آرید) وقتی که از شما پیمان گرفتیم و کوه طور  را بر فراز شما بداشتیم که باید آن‌چه را به شما فرستادیم با ایمان محکم بپذیرید و بشنوید، شما گفتید: خواهیم شنید و  عصیان خواهیم کرد. و دل‌های آنان از عشق به گوساله پر شد از آن رو که به خدا کافر بودند. بگو: ایمان شما سخت شما را به کار بد و کردار زشت می‌گمارد، اگر ایمان داشته باشید. (۹۳)

اگر شما بنی اسراییل راست می گویید آرزوی مرگ کنید!

بگو: اگر سرای آخرت را خدا به شما اختصاص داده دون سایر مردم، بایستی همیشه به مرگ آرزومند باشید اگر راست می‌گویید. (۹۴)و هرگز آرزوی مرگ نخواهند کرد، به واسطه کردار بد خود، وخداآگاه به ستمکاران است. (۹۵)

ممکن است انسان هزارسال عمر کند ولی...

و بر تو (و بر همه) پیداست که یهود به حیات مادی حریص‌تر از همه خلق‌اند، حتی از مشرکان، و از این رو هر یهودی آرزوی هزار سال عمر می‌کند، ولی عمر هزار سال هم او را از عذاب خدانرهاند، و خدا به کردار ناپسند آنان بیناست. (۹۶)بگو: هر کس با جبرائیل  دشمن است، او به فرمان خدا قران  را به قلب تو رسانید در حالی که تصدیق سایر کتابهای اسمانی می‌کند و برای اهل ایمان هدایت و بشارت است. (۹۷)

هر کس با خداو فرشتگان و رسولان او و جبرائیل  و میکاییل  دشمن است (محققا کافر است و) خدا هم دشمن کافران است. (۹۸)و ما (برای اثبات پیغمبری تو) آیات و دلایل روشن به تو فرستادیم، و به جز فاسقان (و اهل عناد) کسی انکار آن نخواهد کرد. (۹۹)

برای چه هر عهد و پیمان که بستند گروهی آن را می‌شکنند؟ (نه اینان) بلکه اکثر آن‌ها اصلاً ایمان نخواهند آورد. (۱۰۰)

۵ موضوع

ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد