سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

سیری در کتابهای آسمانی(۲): معصومیت پیامبران با سه شرط


قرآن

سوره مریم سوره چهل و چهارم قرآن بر حسب تاریخ نزول

محل نزول شهر مکه

آیات ۱ الی ۱۴

بشارت به زکریای پیامبر به جهت تولد یحیی پیامبر

معصومیت پیامبران

سه ویژگی یحیی پیامبر:

-به مادر خود نیکویی کرد

-در تمام عمر گناه نکرد د

رتما م عمر ظلم نکرد

به نام خداوند بخشنده مهربان آیات :"کهیعص (این حروف رموز و اسراری است در میان خدا و رسول صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم). (۱) در این آیات پروردگار تو از رحمتش بر بنده خاصّ خود زکریا سخن می گوید. (۲) (یاد کن حکایت او را) وقتی که خدای خود را در نهان ندا کرد. (۳) که پروردگارا، استخوان من سست گشت و فروغ پیری بر سرم بتافت و با وجود این من از دعا به درگاه کرم تو خود را هرگز محروم ندانسته ام. (۴) و من از این وارثان کنونی برای پس از خود بیمناکم و زوجه‌ی من هم نازا و عقیم است، تو از لطف خاص خود فرزندی به من عطا فرما. (۵) که او وارث من و همه آل یعقوب باشد و تو ای خدا او را وارثی پسندیده و صالح مقرر فرما. (۶) ای زکریا همانا تو را به فرزندی که نامش یحیی است و از این پیش همنام و همانندش (در تقوا) نیافریدیم بشارت می دهیم. (۷) زکریا گفت : الها، مرا از کجا پسری تواند بود در صورتی که زوجه‌ی من نازاست و من هم از شدت پیری خشک و فرتوت شدهام؟! (۸) (فرشته ای از زبان خدا) گفت: چنین خواهد شد و پروردگارت گوید: این کار برای من بسیار آسان است و منم که تو را پس از هیچ و معدوم صرف بودن، نعمت وجود بخشیدم. (۹) زکریا باز عرضه داشت: بارالها، برای من نشانه و حجتی بر این بشارت قرار ده، خدا فرمود: بدین نشان که تا سه شبانه روز با مردم تکلم نکنی با آن‌که تندرست هستی. (۱۰) پس زکریا در حالی که از محراب بر قومش بیرون آمد به آنان اشاره کرد که صبح و شام به تسبیح و نماز قیام کنید. (۱۱) (چون زکریا ذکر تسبیح و نماز کرد ما به او یحیی را عطا کردیم و چون سه ساله شد به وی خطاب کردیم که) ای یحیی، تو کتاب آسمانی ما را به قوت (نبوت) فراگیر، و به او در همان سن کودکی مقام نبوت بخشیدیم. (۱۲) و نیز او را به لطف خاص خود رحمت و مهربانی و پاکی و پارسایی دادیم و او طریق تقوا پیش گرفت. (۱۳)

معصوم بودن یحیی پیامبر و سه ویژگی او

آیه :"و هم در حق پدر و مادر خود بسیار نیکوکار بود و هرگز به احدی ستم نکرد و معصیت خدا را مرتکب نگردید." (۱۴)

آیه :"و سلام حق بر او باد در روز ولادتش و روز وفاتش و روزی که زنده برانگیخته خواهد شد. "(۱۵)

شرح

معصومیت پیامبران خدا از طریق همین آیه صد در صد قابل اثبات است مگر آن که کسی یا به پیامبران اعتقاد نداشته باشد و یا به قرآن معتقد نباشد.

ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد