سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

در نوشتار پیشین از قول نویسنده مقاله آورده شد که نتایج آزمایشات رادیو کربن بر روی قرآنهای صنعا که در دانشگاه آریزونا صورت گرفت این حقیقت بزرگ را ثابت نمود که تاریخ این قرآن‌ها به پیش از  خلافت عثمان و حتی دوره حیات پیامبر می رسد.و اکنون بقیه داستان: 

عمر برگه مصحف

...نتایج آزمایش‌های کربن14 روی مصحف صنعا

«بر اساس آزمایش کربن14 که بهنام صادقی روی برگه استنفورد 2007 در آزمایشگاه آریزونا انجام داد، برگه در فاصله یک انحراف معیار به احتمال 68%، قدمتش به سال‌های 614 تا 656 میلادی می‌رسد. خوانندگان محترم توجه دارند که تاریخ هجرت پیامبر  در سال 621 میلادی واقع شده است.»

یعنی این قرآنها در فاصله ۷ سال پیش از هجرت پیامبر به مدینه و پیش از خلافت عثمان و ۲۵ سال پس از در گذشت پیامبر اسلام و دوران خلافت عثمان باز می گردد.

«صادقی بعدها نمونه‌ای دیگر از همان برگه (استنفورد 2007) را این بار در آزمایشگاه آکسفورد مورد آزمایش قرار داد که نتایج با احتمال 4/95%، عمر برگه را مابین سال‌های 564 تا 655 میلادی نشان داده است. این نتیجه به طور کلی با نتیجه دانشگاه آریزونا نیز همخوانی دارد.»

توجه دارید که تمام این تحقیقات رادیو کربن عمر برگه را مشخص می نمایند .در تحقیقات پیشین عمر ساخت برگه به دوران حیات پیامبر و دو سه سالی پس از خلافت عثمان باز می گردد که همیشه در این محاسبات احتمال بعلاوه و منهای پنج را در نظر می گیرند.

بنابراین برگه استانفورد ۲۰۰۷ در آزمایش قبلی صادقی در دوران انتشار نخست اسلام تا دوران  خلافت عثمان را در بر می گیرد و این همان چیزی بود که از دانشگاه های عقده ای آلمان تا مستشرقان تحت نظارت سی آی ای  و مزد بگیر در صدد انکار آن بودند . 

آنها در این بوق می دمیدند که قرآن در دوران خلافت عباسی نوشته شده و این جا کاشف بعمل آمد و فتح بابی شد که اصلا خود برگه ها در دوران حیات پیمبرو یا چندسالی پس از در گذشت او ساخته شده اند‌.  و حتی احتمال این وجود دارد که برگه در دوران پیش از اسلام ساخته شده باشند.

بطوریکه  اگر بجای ۵۶۴ سال ۶۰۲ را  بپذیریم برگه و تاریخ تحریر باهم جور در می آیند. با این وصف برگه می تواند سالها قبل از بعثت ساخته شده باشد و پس از بعثت در آن نگارش صورت گرفت شده باشد. چنانچه خود من اکنون در کلکسیون کاغذ های قدیمی ام کاغذهای نانوشته متعلق به ۲۰۰ سال پیش از این تا ۷۰ سال پیش را در اختیار دارم.

نتایج آزمایش ها و تحقیقات مربوط به کتابت

«در نهایت این نتیجه حاصل شد که :

هم شواهد متنی، نسخه‌شناسی، و کودیکولوژیک و هم نتایج برآمده از آزمایش‌های کربن روی پوست برگه‌های مختلفی از «مصحف صنعاء1» نشان می‌دهند لایه زیرین این مصحف در زمانی بسیار زودهنگام، دست‌کم در نیمه نخست قرن اول هجری کتابت شده است

بر این اساس نیمه نخست قرن اول هجری یعنی تا سال ۲۵ هجری و پیامبر اسلام ۱۳ سال پس از هجرت در گذشته است . می ماند یک فاصله ۱۲ ساله که به دوران خلافت عمر می رسد.

یعنی کتابت با حد اکثر چشم پوشی در دوران حیات پیامبر تا دوران خلافت خلیفه دوم  عمر   انجام شده و حتی به دوره عثمان هم نمی رسد.

این دستاورد باعث آرامش  و ثبات فکر در جهان اسلام شده و لرزه در جهان ضد قرآن گردید.

ادامه دارد...

منبع: همان منبع نوشتار پیشین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد