سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

آیا قرآن علت تشکیل شکل های ماه را اشتباه بیان کرده ؟


چرا ماه فازهای مختلفی دارد؟

پاسخ به پرسش فوق را من از یک سایت درسی بنام «فرادرس» برداشته ام که چرا ماه به شکل های گوناگون و بنام اهله قمر در آسمان طاهر می شود . 

علامه نابغه آقای سها در کتاب « نقد قرآن»به نوع پاسخ قرآن در این مورد اشکال گرفته و می گوید چون محمد و (یا خدای محمد) از این مطالب اطلاع نداشته گفته است: ایجاد چنین شکلهایی از ماه برای این است که شما حساب روز و ماه و سال را داشته باشید. ما نیز ابتدا پاسخ علم امروز را می خوانیم و سپس به ناله های گوش خراش آقای سها و یا گروه او گوش می دهیم:

«دلیل اصلی تفاوت در شکل های ماه در آسمان این است که فازهای ماه با تغییر زاویه (موقعیت‌های نسبی) زمین، ماه و خورشید همانطور که ماه به دور زمین می‌چرخد، ایجاد می‌شوند. بابلی‌ها بر اساس شکل های ماه تقویمی را براساس چرخه ماه و خورشید تهیه کردند.

برای هزاران سال انسان‌ها با مشاهده تغییر ظاهر ماه، زمان را پیگیری می‌کردند. در حقیقت ممکن است متوجه شده باشید که در زبان انگلیسی کلمه قمر ماه (Moon) چند حرف اول خود را با کلمه ماه (Month) مشترک دارد و این موضوع تصادفی نیست. این موضوع در زبان فارسی نیز به صورت کامل‌تری صدق می‌کند و هر دو واژه یکسان است. در این نوشتار برای ایجاد تمایز بین ماه به عنوان یک جرم نجومی از عبارت قمر ماه استفاده می‌شود. همچنین در استفاده از این عبارت به عنوان تعداد مشخصی از روزهای سال از عبارت ماه به تنهایی استفاده می‌شود»

به بیان دیگر ؛شکلهای مختلف ماه بوجود می آید تا انسانها و بویژه در قدیم حساب و کتاب زمان را داشته باشند.این که می گفتند : اینها چیست؟ ساده ترین پاسخ همانست که قرآن می گوید.

اکنون نوبت آنست که فرمایشات نقد کننده را بخوانیم:

... برای مثال وقتی از محمد پرسیده می شود که چرا ماه شکلهای متنوع دارد؟ او در قرآن می گوید: برای اینکه شما عدد سنین(سالها) و حساب را داشته باشید. اگر امروز همین سؤال از یک دانش آموزهم پرسیده شود خواهد گفت که چون قسمتهای مختلفی از ماه به سمت خورشید است ولی محمد اصلا چنین چیزی را نمی دانسته است ...»


آقای سها،گروه سها! چرا وقتی از علم و دانش بی خبرید به دنبال چنین مطالبی می روید؟ آقای دکتر ! واقعا جای بسی شرمندگی!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد