سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر
سیری در کتابهای مقدس

سیری در کتابهای مقدس

مطالعه مفهومی کتابهای مقدس و بحث در مورد اهداف و تاثیر این کتابها بر زندگی بشر

۶۰۰ آیه از قران: قران تا چه حد از جو عربستان پیش از اسلام تاثیر گرفته است؟


۶۰۰ آیه از قران: قران تا چه حد از جو عربستان پیش از اسلام تاثیر گرفته است؟

پاسخ: تقریبا هیچ! چون همه افکار جاهلیت عربی را قران بتدریج منهدم نموده و به ابدیت فراموشی فرستاد.

سوره فلق:

به چه کسی می توان پناه برد؟

سوره ه فلق

بگو: «پناه مى‌برم به پروردگار سپیده دم، (۱)

از شرّ آنچه آفریده، (۲)

و از شرّ تاریکى چون فراگیرد، (۳)

و از شرّ دمندگان افسون در گره‌ها، (۴)

و از شرّ حسود، آنگاه که حسد ورزد.» (۵)

 

شرح

نکته تاریخی

یک پژوهشگر عرب بنام توفیق فهد کتابی تحت عنوان "کهانت قبل از اسلام"  نوشته و در آن تحقیقی وسیع انجام داده و گزارش کاملی از نفوذ جادوگران و کاهنان و پیشگویان در عربستان قبل از اسلام ارائه کرده است که واقعا خواندنی است.

بر طبق مدارک و مستندات این کتاب ،در نزدیکی شهر مکه معبری بنام معبر الجن بوده که مردم در آنجا گرد می آمدند تا با جنیان تماس بگیرند.افرادی مثل سطیح کاهن بر ذهن و فکر مردم عرب مستولی بودند .

قرآن همه این کاهنان و پیشگویان و افسونگران و جن پرستان را از آن سرزمین بیرون راند و بجای آن سیطره پرودگار خالق جهان را جایگزین نمود

سوره فلق بیستمین سوره ای است که بر پیامبر و در شهر مکه نازل شد.

اگر به آیات فوق نظری با اندیشه و قدری تامل بیافکنیم متوجه مشویم که اکثر جنایات و مزاحمت ها توسط نخستین گروه ایجاد می شود:

" آن چه آفریده شده است، یعنی آنچه وجود دارد."

چون هر آنچه آفریده نشده موجود نیست و معدوم استو" عدم " هیچ خطری را ایجاد نمی کند.

 پس باید از آنچه هست ترسید! قران می گوید از این شر باید   به خدا پناه برد.

دومین شر ساز تاریکی است، از خود تاریکی نباید ترسید که در روانشناسی فوبیای تاریکی یا نیکتوفوبیا نامیده می شود و به دوران کودکی افراد باز می گردد. گفته اند علت این ترس نبودن نور ،و عدم تحرک است.

 بنابر این از تاریکی نباید ترسید بلکه از شر تاریکی وخطرهایی که در آن در کمین است ، توطئه هایی که در گوشه کنار های خلوت و پشت درهای بسته صورت می گیرد باید ترسید.

 

این سوره به پیامبر گوشزد می کند که از شر شرسازان که در خلوت و پنهانی که نوعی تاریکی است به ا و پناه ببرد.

 

موضوع سوم شر دمندگان افسونگر است که بر اساس معیارهایی جادوی قدیم در عربستان به دمیدن در گره هایی بخصوص و برای ضرر زدن به فرد بخصوصی اقدام می کردند.

 

حتی شنیدن این که افسونگران و جادوگران بر علیه کسی در گره ای ،طنابی و...بدمند ممکن است اضطراب و افسردگی ایجاد کند .مگر کسی که به قدرتی معنوی بالاتر از این ها متصل باشد و برای انسان با ایمان هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست.

 

به شخصی گفته بودند که عده ای بر علیه شما به سحر و جادو مشغول هستند. ولی او پاسخ دا ده بود : "من خود باطل سحر هستم. هرجا که من باشم اگر سحری هم در کار باشد و یا جادوئی کرده باشند باطل می شود و سحر در من اثر نمی کند." این حکایت از توانایی روحی شخص دارد که به چنین باوری رسیده باشد.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد